اثر نمایشی 'بچه های صلح' به نویسندگی و کارگردانی 'حسن عابدی' از استان خراسان شمالی به بخش هنر و احساس جشنواره بین المللی تئاتر در کشور بوسنی راه پیدا کرد.

 

حسن عابدی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی و کارگردان اثر نمایشی مذکور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان این مطلب گفت: این اثر با حضور 18 هنرمند نوجوان و پیشکسوت استان و به همت کارگاه تئاتر "میم" بجنورد تولید شده است.

وی با معرفی این اثر گفت: "بچه های صلح" کاری اپرت و بی کلام است که نگاهی جهان شمول از دید یک کودک به موضوع صلح جهانی دارد و داستان کودکی است که در کاردستی خود قصه حمله غریبه ها و بیگانگان و برهم زدن آرامش در روستای خود و مقاومت و ایستادگی کودکان و پرندگان را به تصویر می کشد.

کارگردان این نمایش رضا فیروزه، رضا انصاری، جواد پورسعید، پرستوضیایی، امیر محمد یزدانی، آوا عابدی، تارا عابدی، فاطمه دلیر یساولی، و علی یزدانی را به عنوان نقش آفرینان این اثر معرفی کرد و گفت: در تاریخ تئاتر خراسان شمالی این اولین حضور یک کار نمایشی به جشنواره های بین المللی خارج از کشور است که البته پیش از این کارها آیینی بوده است.

وی امید رمضانی را به عنوان آهنگساز و محمد شاکری و مهران رحمانی را به ترتیب به عنوان دستیار کارگردان و مدیر فنی این کار نمایشی معرفی کرد.

عابدی افزود: جشنواره مذکور در اسفند ماه با حضور 26 کشور جهان برگزار می شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.