فرماندار ويژه شهرستان مراغه اظهار داشت: شهرستان مراغه با وجود 170 اثر تاريخي ثبتي، يكي از مهمترين كانون هاي تاثيرگذار در حوزه ميراث فرهنگي كشور به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صادقي اصل در جلسه كارگروه گردشگري شهرستان مراغه افزود: اعتبار 60 ميليارد ريالي اختصاص يافته به مراغه در عمر دولت دهم نشان دهنده ويژگي هاي ممتاز اين شهرستان به شمار مي رود.

وي كسب رتبه نخست نظارت بر اماكن گردشگري و جذب گردشگر خارجي در سال 90 توسط آذربايجان شرقي را نشانه حركت جمعي و برنامه ريزي و اهتمام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خواند و گفت: گردشگري در افق توسعه شهرستان مراغه با توجه به زمينه هاي موجود، اصلي ترين ركن پس از كشاورزي به شمار مي رود.

صادقي اصل با اشاره به رشد گردشگری سلامت در اين شهرستان يادآور شد: با سرمايه گذاري هاي خوبي كه در زمينه پزشكي و درماني صورت گرفته، شهرستان مراغه قابليت تبديل شدن به قطب گردشگري سلامت در كشور را دارد.

معاون استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: هم اكنون طرح راه اندازي دهكده سلامت در شهرستان مراغه در دست اجراست كه با توجه و نگاه ويژه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مي تواند در آينده نزديك نگاه گردشگران را به سوي خود معطوف كند.

صادقي اصل تشريح كرد: دهكده سلامت دهكده اي باغي همراه امكانات ورزشي است كه مي تواند فصل گردشگري آذربايجان شرقي را از تابستان و تعطيلات نوروزي به فصول زمستان و پاييز نيز منتقل كند.

وي همچنين خواستار معرفي ظرفيت هاي گردشگري و تاريخي شهرستان مراغه در سطح رسانه ملي شد تا افكار عمومي با جاذبه هاي بي نظير اين شهرستان بيش از پيش آشنا شوند.

گفتنی است، جلسه گروه کاری گردشگري شهرستان مراغه با حضور فرماندار ويژه اين شهرستان، نماينده مراغه و عجب شير در مجلس، رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعي از سرمايه گذاران اين شهرستان برگزار شد/س

برچسب ها: مراغه ، ثبتی ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.