منابع بلندپايه سياسي و ديپلماتيک، از طرح آمريکا براي نقش آفريني بندر بن سلطان در جهت تغيير در راس هرم قدرت رژيم‌ آل سعود، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الراي العام عراق؛ اين منابع بلندپايه سياسي، با اعلام اين مطلب افزودند: مقامات کاخ سفيد و لابي‌هاي صهيونيستي به دليل روابط صميمانه خود با بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان، قصد دارند با تغيير راس هرم قدرت در اين کشور، ساختار سياسي رژيم آل سعود را متحول کنند.

اين منابع مي‌افزايند؛ بندر بن سلطان در انتظارمرگ ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان است که پس از آن با همکاري برخي از شاهزادگان سعودي، تمامي مناصب کليدي در اين کشور را با حمايت آمريکا و صهيونيسم به دست آورند.

اين خبر پس از آن انتشار يافت که بندر بن سلطان در روزهاي اخير و همزمان با وخامت حال پادشاه عربستان، معاون خود و تعداد ديگري از مسئولان امنيتي و اطلاعاتي اين کشور را برکنار کرد.

منابع ديپلماتيک با اشاره به اينکه بندر بن سلطان همکاري‌هاي اطلاعاتي پشت پرده خود را با طرف صهيونيست افزايش داده، اين اقدام را در راستاي هماهنگي با رژيم صهيونيستي و آمريکا براي تغييرات گسترده در راس هرم قدرت عربستان، ارزيابي کردند.

اين منابع اعلام کردند؛ در صورت موفقيت طرح بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان با حمايت آمريکا، نظام اين کشور را نظامي با سياستهاي وهابي و سلفي اداره خواهد کرد.
برچسب ها: هرم ، قدرت ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار