رئیس دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر گفت: در زمان حاضر 50 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بومی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مسعود صدری نسب در آئین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: این در حالی است که تعداد دانشجویان بومی تا قبل از سال 84 کمتر از دو درصد بود.
وی با بیان اینکه تا قبل از دولت نهم این دانشگاه تنها مجری شش رشته در دانشگاه بود، اظهار کرد: با همکاری خوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در زمان حاضر این دانشگاه مجری 34 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

رئیس ستاد منطقه ای پژوهش در آبادان و خرمشهر تصریح کرد: خوشبختانه با افزایش رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه  توانسته ایم گامهای موثری در زمینه پژوهش برداریم به نحوی که در سال 90، تعداد 172 مقاله به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به افزایش مقالات در سال 91 ابراز امیدواری کرد تا تلاش همکاران در مبحث پژوهش ثمربخش بوده تا به این ترتیب گام موثری در تحقق اهداف نظام برداریم.

به گفته صدری نسب، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال 1355 شکل گرفت و نخستین دانشجو در سال 72 با دو رشته فیزیک دریا و زیست دریا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه چمران داشتیم و در سال 82 از دانشکده به دانشگاه ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در زمان حاضر یک هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که 37 درصد این دانشجویان پسر و 62 درصد دختر هستند./س
برچسب ها: دانشجویان ، دریایی ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.