سخنگوي کميسيون حقوقي، قضايي مجلس گفت: لايحه مذکور در زمينه انتقال محکومان، چگونگي استرداد مجرمين در کشورهاي مختلف و معاضدت قضائي ايران با ساير کشورها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

محمد علي اسفناني در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران درباره لايحه همکاري‌هاي قضايي بين المللي از سوي کميسيون قضايي مجلس اظهار داشت:لايحه مذکور در زمينه انتقال محکومان،چگونگي استرداد مجرمين و معاضدت قضائي ايران با ساير کشورها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي با اشاره به موضوع استرداد مجرمين تصريح کرد: معمولا همكاري‌هاي قضايي بين المللي بويژه در زمينه انتقال محكومان و استرداد مجرمين به دو روش امضاي توافق نامه يا عضويت در كنوانسيون هاي بين المللي صورت مي‌گيرد اما در مواقعي كه توافق نامه وجود نداشته و همكاري‌هاي قضايي منوط به عمل متقابل ميان دو كشور باشد، اين لايحه زمينه اجرايي عمل متقابل بين دو كشور را فراهم مي‌كند.
 
سخنگوي کميسيون حقوقي، قضائي مجلس خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهي از مشکلات مربوط به استرداد مجرمين و بحث تحقيقات ، محاکمه و کمک در انتقال متهمين به ايران حل شده است و ان شاء الله تا پايان سال اين لايحه به نتيجه مي‌رسد.
 
گفتني است؛ چندي پيش، پيش نويس لايحه همکاري‌هاي قضائي بين المللي در مجلس آماده شده بود که در حال حاضر تعداد زيادي از مواد رسيدگي شده و تعدادي باقي مانده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار