عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمره 10 کشور برتر دنیا در اکوتوریسم و گردشگری قرار دارد اما به اندازه ظرفيت آن كار نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،قاسم احمدی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: ایران در زمره 10 کشور برتر دنیا در اکوتوریسم و گردشگری است.

وی افزود: آنچه که ما را در این مسیر نگران مي کند فاصله ده ها و ده ها برابری با استفاده صحیح و نگاه جدی به این ظرفیت ها است.

احمدی با بیان اینکه جذب توریست و گردشگر در کشور ساماندهی بسیار ضعیفی دارد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استانهای شمالی کشور در محور گردشگری طبیعی و تفریحی، برخی استانها در محور گردشگری مذهبی و برخی تاریخی ظرفیت و فرصت های ارزنده ای داریم اما بدون برنامه ریزی فقط منتظر حضور اختیاری آنان هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث گردشگری سلامت باید زمینه را در حوزه ارتقا و توسعه فضای درمانی، تجهیزات و نیروهای متخصص آماده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان درمانی در غرب مازندران، گفت: کلان‌شهرها در حوزه توسعه گردشگری باید به نحوی کار کنند که یک حوزه سبب توسعه حوزه دیگر شود.

احمدی ادامه داد: مازندران با عنوان یکی از قطب های گردشگری تفریح کشور متاسفانه در غرب خود با وجود حجم عظیم گردشگران از امکانات درمانی بی بهره است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وابستگی به درآمد نفتی را تهدید و خطر اقتصاد توصیف کرد وگفت: گردشگری سلامت در بخش ارزآوری و اشتغالزایی هم به نوعی سبب خودکفایی و هم ارزآوری و تولید ثروت می شود.

احمدی اذعان کرد: رکود در بخش گردشگری سلامت ریشه در نابسامانی مدیریت داخلی دارد و انتقادی به ملل همجوار و دیگر کشورها نیست چرا که تا اقدام، تبلیغ و معرفی از جانب کشور صورت نگیرد این حوزه ناآشنا باقی می ماند/س  

برچسب ها: ایران ، کشور ، اکوتوریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.