فرماندار شیراز گفت : ساماندهی رودخانه کر ضروری است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، جواد زرین کلاه در جلسه بررسی مشکلات توزیع آب رودخانه کر از مسیر سد درودزن به عنوان مبدا تا مقصد نهایی در شهرستان خرامه اظهار داشت: اداره آبفای این شهرستان هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به ساماندهی رودخانه کر اقدام کند.
جواد زرین کلاه گفت : استان فارس به دلیل خشکسالی‌های اخیر از مشکلات متعددی به ویژه در بحث آب کشاورزی رنج می‌برد و برای حمایت از کشاورزان نیازمند طرح جامع نظام عادلانه توزیع آب کشاورزی در مسیر این رودخانه از مبدا تا مقصد هستیم.
وی افزود: با توجه به افزایش اراضی سطح زیر کشت در طول مسیر رودخانه کر ساماندهی آب رودخانه لازم است .
وی خاطرنشان کرد: عرض بسیار رودخانه کر و وجود چاه‌های آب غیرمجاز در مجاورت این رودخانه مشکلات متعددی را برای کشاورزان شهرستان‌های شیراز و خرامه ایجاد کرده است.
زرین کلاه ادامه داد: با یک عزم گروهی و تعامل بین‌دستگاهی و حمایت مدیریت ارشد این استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح ملی گام‌های محکمی برای مرتفع کردن مشکلات آب کشاورزی این مناطق برمی‌داریم.
فرماندار شیراز برای حل مشکلات آب رودخانه کر خواستار افزایش حجم آب ورودی به رودخانه، ساماندهی و لایروبی هرچه سریع‌تر رودخانه به منظور کاهش هدررفت آب، مراقبت اداره محیط زیست به منظور جلوگیری از آلوده شدن آب در مسیر از سوی برخی کارخانجات از جمله پتروشیمی و تنظیم نظام توزیع عادلانه توزیع آب کشاورزی برای کشاورزان بخش زرقان و شهرستان خرامه شد./س

برچسب ها: ساماندهی ، رودخانه ، کر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.