كارشناس اداره امور آزمایشگاههای اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: در هشت ماهه امسال، دو هزار و 873 مورد كالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه های همكار تایید صلاحیت شده این اداره كل بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'علی ركابی زاده' اظهارداشت:این اقدام با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است و سطح دقت آزمون ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

وی افزود: دستگاه های اندازه گیری باید به طور دوره‌ای كالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی و حوادث غیر قابل پیش بینی باعث می‌شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آنها با استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند.

ركابی زاده ادامه داد: برای تجهیزات كالیبره شده از سوی اداره كل استاندارد خوزستان گواهی كالیبراسیون صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌گردد.

كارشناس اداره امور آزمایشگاههای اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان تصریح كرد: در این مدت در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش تعداد دو هزار و 23 نازل عرضه سوخت مایع نیز در سطح استان خوزستان، توسط شركتهای تایید صلاحیت شده بر اساس دستورالعمل ' آزمون دوره ای پمپ های توزیع سوخت مایع ' مورد آزمون قرار گرفته اند كه تمامی نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است./س


برچسب ها: گواهی ، کالیبراسیون ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.