مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به استقرار صنايع بزرگ نفتي، وجود رودخانه‌ها، بروز پديده ريزگردها، آتش‌سوزي جنگل‌ها و آلودگي سواحل در استان، گفت: تشكيل مديريت سوانح زيست محيطي با عضويت تمامي دستگاه‌ها در استان خوزستان بسيار ضروري است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمدرضا لاهيجان‌زاده اظهاركرد: با اين‌كه در استان خوزستان آلودگي‌هاي نفتي به وفور اتفاق مي‌افتد و علاوه‌ بر آن آلودگي‌هاي ديگري را نيز در استان شاهد هستيم ولي مديريت سوانح زيست محيطي در استان خوزستان وجود ندارد.

 

وي تصريح كرد: ضروري است مديريت سوانح زيست محيطي به صورت يك مجموعه جامع‌تر و قانون‌مندتر و با مشاركت همه دستگاه‌هاي ذيربط تشكيل شود و امكانات و تجهيزات لازم را در اختيار داشته باشند.

 

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان خاطرنشان كرد: به دنبال راه‌اندازي يك واحد عملياتي مجهز به امكانات و تجهيزات لازم هستيم كه بتوان هنگام وقوع آلودگي، آن را به درستي مديريت كرد؛ به‌طور مثال هنگام وقوع آلودگي نفتي علاوه‌ بر حوزه نفت، ضروري است كه آب و برق نيز وارد عمل شود.

 

لاهيجان‌زاده گفت: در تلاشيم كه مجموعه‌اي مانند اورژانس براي رسيدگي فوري به آلاينده‌ها در سطح استان تشكيل شود.

 

وي افزود: در حال حاضر مديريت سوانح زيست محيطي در مجموعه اداره‌كل محيط زيست خوزستان ايجاد شده است كه به محض وقوع آلودگي‌ها به دستگاه‌ها اطلاع‌رساني مي‌كند تا تدابير لازم براي آن انديشيده شود./س

 


برچسب ها: تشکیل ، مدیریت ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.