در روزهايي كه بسياري از كلان‌شهرها به‌دليل آلودگي‌هوا،‌ تعطيلي را تجربه كردند، شيراز به‌دليل اقدامات انجام شده قبلي، پاك‌ترين كلان‌شهر كشور بود.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدير عامل سازمان اتوبوس‌راني شهرداري شيراز گفت: امروز با تدابير انديشيده شده شاهد كاهش سفرهاي غيرضروري شهروندان به نقاط مركزي شهر هستيم، اگرچه هنوز با مطلوب فاصله داريم.

حميد‌رضاناصري افزود: ايجاد خطوط ويژه، افزايش تعداد ناوگان اتوبوس‌راني و برون‌سپاري خدمات دستگاه‌هاي دولتي به دفاتر پيشخوان و تلاش گسترده رسانه‌ها در ارتقا فرهنگ شهروندي و ترافيكي را از مهم‌ترين اقدامات انجام شده منجر به كاهش سفرهاي غيرضروري دانست.

وی با بيان اينكه مبحث مديريت سفر در شيراز به‌جد و از زاويه‌اي علمي مد نظر قرار داشته و دارد، خاطرنشان كرد: اين موضوع از ذهن‌ها پنهان ماند كه شيراز متحمل هزينه سنگين يك‌روز تعطيلي به‌دليل آلودگي هوا نشد.

وي از اضافه شدن 90 دستگاه اتوبوس گازسوز و 73 دستگاه ميني‌بوس براي سفرهاي كوتاه درون‌شهري به سيستم حمل و نقل شيراز خبرداد و گفت: پيگيري براي ايجاد 7 خط ويژه كه آرزوي سازمان اتوبوس‌راني است، در حال به ثمر نشستن است.

ناصري كاهش زمان سفر و افزايش كيفيت خدمت‌رساني به شهروندان، مديريت سفر و كاهش هزينه‌ها و آلودگي را از ثمرات مهم اين موضوع برشمرد و خاطرنشان كرد: علاوه بر ايجاد خطوط بي‌آرتي، موضوع مديريت آن‌لاين بر اتوبوس‌هاي درون‌شهري را به‌جد دنبال كرده‌ايم و اكنون طرح در مرحله انتخاب پيمانكار است.

وي طرح كارت‌بليت را يكي از طرح‌هاي موفق حمل و نقل درون‌شهري دانست و با يادآوري اينكه اين طرح به‌ابتكار شيراز اجرايي شد، از الگوبرداري توسط ساير كلان‌شهرها خبرداد و افزود: همكاري رسانه‌ها در توسعه فرهنگ استفاده از اين شيوه، بسيار موثر است./س


برچسب ها: شیراز ، پاک ترین ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.