رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان از اجرای طرح شهاب ویژه نخبگان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میرزایی در نشست مشترک روحانیون و نخبگان استان کردستان با رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور در سنندج کردستان از اجرای طرح شهاب ویژه نخبگان در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح در حال حاضر در شش استان کشور در حال اجرا است و سال آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح نخبگان استان‌ها شناسایی و در راستای شکوفایی استعداد آنها اقدام می‌شود، ادامه داد: این طرح از مقطع ابتدایی آغاز و نوجوانان و جوانان نخبه را در زمینه‌های مختلف شناسایی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح شهاب یکی از طرح‌های کلان بنیاد ملی نخبگان است و به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان این بنیاد را ارگانی برای پیگیری امور نخبگان دانست و یادآور شد: با راه‌اندازی این بنیاد در طول چند سال اخیر در کشور اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی، هدایت، حمایت و جذب نخبگان صورت گرفته است.
میرازیی کاهش مهاجرت داخل کشور و داخل استان به خارج از استان، تقویت بنیه‌های علمی و شکفتن استعدادها در حوزه‌های مختلف را از اهداف تشکیل این بنیاد ذکر کرد.

وی با اشاره به نوپا بودن بنیاد نخبگان استان کردستان افزود: با تصویب سند راهبردی بنیاد نخبگان کشور وظایفی در اختیار نخبگان قرار گرفت و در این راستا نخبگان باید به رسالت خود عمل کنند.

وی در پایان تشکیل بنیاد نخبگان را در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای پیگیری امور نخبگان ذکر کرد و گفت: این بنیاد تاکنون رسالت خود را به خوبی انجام داده است./س


برچسب ها: اجرا ، طرح شهاب ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.