فوتبال کشورمان این روزها حال و روز خوشی ندارد و شاید دچار یک یاس و ناامیدی شده است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  پس از انتصاب مجدد کفاشیان برسند ریاست فدراسیون فوتبال باور کرده بودیم  که ناکامی ها رو به پایان است و حضور کی روش در تیم ملی هم نوید روزهای بهتر را می داد.





 کارلوس کی روش یک فرد شناخته شد در عرصه فوتبال جهان است که کارنامه نسبتا موفقی داشته است والبته این در مقابل بزرگی ایران در آسیا که در طول تاریخ مسجل بوده است خیلی بزرگ نیست .

 فوتبال ایران نشان داده است که در تمام عرصه های تاریخ مستطیل سبز قاره آسیا همیشه مدعی بوده است البته باید اشاره کرد که در مقاطعی تیم فوتبال ما دچار بحران شده است اما هرچه باشد ایران در اکثر تورنمنت های تیمی مدعی بوده است وباید به این نکته اشاره کرد که کی روش سرمربی تیم درجه دو یا درجه سه آسیا نیستکارلوس سر مربي تيمي است که نامش لرزه بر اندام حريفان آسيائي مي اندازد.





سرمربی فوتبال یک کشور است که استعدادهای فوتبالش حسرت شرق وغرب آسیا است، اما چگونگی استفاده از کی روش مورد بحث است اگر برخورد مناسب،  برنامه ریزی اصولي برای حضور کی روش با امتیازات متناسب با دنیای فوتبال در اختیار وی قرار می گرفت شاید فوتبال  به این شکل سیر نزولی پیدا نمی کرد.

 این در مورد بحث تیم ملی  که منجر به شناسایی عوامل شکست  و ناکامي در فوتبال است امادر فوتسال هم به همین شکل باختیم  باز هم مدیریت  نامناسب و در بعضی مواقع اشتباه کم کم از عرصه قهرمانی مطلق در آسیا خارج شدیم و  حالا ژاپن به عنوان تیم برتر فوتسال آسیا نام خود را سر زبان ها انداخته است.




 نگاهی اجمالی به سر آغاز دور جدید ناکامی ها که از آبان ماه آغاز شد شاید پروسه مجمع فوق العاده فدراسیون را بازتر کند و تفهیم نفس برگزاري  این مجمع را تسهیل کند.

تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان  در مسابقات قهرمانی آسیا که می توانست جواز حضور در مسابقات جام جهانی را بدست بیاورد با یک مربی کم تجربه براحتی  حذف شد تا اولین شوک آن هفته سیاه لعنتی رقم بخورد و یک نسل سوخته از جوانان با استعداد را روی دست فدراسیون بگذارد.



پس از آن در فاصله کمی دیدار تیم ملی فوتسال کشورمان در مقابل کلمبیا در جام جهانی فوتسال تایلند شوک دوم راوارد کرد و با شکست ناباورانه در مقابل یک تیم ناشناخته از جام جهانی شدیم که تبعات آن واشتباهات گذشته  در مجموع گریبان رئیس را گرفت و بالاخره کفاشیان با  استعفای عباس ترابیان موافقت کرد.

 اما هفته سیاه انگار به پایان نمی رسید اگر ناکامی سوم هم رقم نمی خورد چرا که تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل چشم هوادارانش می توانست 90 درصد راه صعود طی کند اما مغلوب ازبکستان  شد تا یکبار دیگر رفتن جام جهانی به اما واگر بکشد و شاید کیلومتر ها مسافت را برای رسیدن به برزیل دور بزند و راه طولانی را در پیش بگیرد.





 از شکست ناراحت بودیم اما خوشحال از اینکه این هفته سیاه لعنتی به پایان رسیده است چشم به آینده دو ختیم،‌داشت هفته سیاه یادمان می رفت تا غرب آسیا پیش آمد و در این مسابقات آنقدر بد فوتبال بازی کردیم و بی تفاوت بودیم که برای  اولین بار از غرب آسیا حذف شدیم  و اینجا بود که هفته سیاه به ماه سیاه تبدیل شد و از آخرین شکست مقابل  ازبکستان  در 26 آبان ماه و حذف روز گذشته در 25 آذرماه شمار ناکامی ها افزون شد و فوتبال از خیلی چشم های مشتاق افتاد و حالا خوشحالیم که ماه سیاه تمام شد اما می ترسیم که سال سیاه رقم بخورد مگر اینکه در مجمع فوق العاده اتفاقی رقم بخورد که البته بعید می دانیم شوک مجمع آنقدر قوی باشد که بتواند ناکامی یک ماه سیاه را پاک کند اما شاید بتواند تنها راه پیشگیری از سال سیاه باشد و فوتبال را نجات دهد.



مجمع فوق العاده شاید زمینی  باشد که  فوتبال در  سقوط آزاد  اين روزهاروی آن فرود آید و جایگاه امنی  حداقل برای ادامه حيات باشد./با

 گزارش از اکبر باقري
براي دانلود سايز اصلي اينفوگراف اينجا کليک کنيد


برچسب ها: هفته ، سیاه ، کشورمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.