هدف انگلیس، آمریکا و دولت فرانسه واضح است: استفاده از هراس افکنی در مورد احتمال کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی دولت سوریه و توجیهی برای مداخله پنهان در سوریه از طریق اعلام منطقه پرواز ممنوع، حملات هوایی و تجاوزی احتمالی.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري استاپ وار، وقایع سوریه این احساس را به انسان دست می دهند که سالهای خونینی در پیش روی آن کشور قرار دارد. نیروهای تروریست سوری مدعی هستند که پیروزی هایی را بدست آورده اند و دولت سوریه را محاصره کرده اند. آنان اکنون با کمک غرب به سلاحهای بیشتری مجهز شده اند.
 
آنان حمایت های مالی و آموزشی را از قدرت های منطقه ای و غربی دریافت می کنند که امیدوارند تا با خیال خام سرنگونی دولت سوریه دولتی هوادار غرب را سر کار آورند تا در اجرای برنامه خاورمیانه جدید به آنان کمک کند. در نشست اخیر در مراکش موسوم به نشست به اصطلاح "دوستان سوریه" دولتهای غربی به همراه رژیم های مستبد همراه شان در خاورمیانه از کنار هم قرار گرفتن معارضین سوری شادمان شدند زیرا می دانند که با آنان بخوبی می توانند معامله کنند.  
 
تنها فیصل شاهزاده سعودی صد میلیون دلار به تروریست های سوری کمک کرده است و سایر دولتهای غربی نیز از آنان حمایت های بی شائبه مالی نموده اند.  

تلاش در جهت ایجاد اتحاد سیاسی میان معارضین سوری با کمک های نظامی به آنان در آنتالیای ترکیه همراه بوده است. هفته گذشته "ویلیام هیگ" فرافکني دارا بودن سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه و احتمال استفاده آن را مطرح کرد. با این حال مشخص است که این القائات از سوی دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مطرح شده اند زیرا آن رژیم خواهان سرنگونی دولت سوریه به دلیل آن است که متحد ایران بوده است.  
 
هدف انگلیس، آمریکا و دولت فرانسه واضح است: استفاده از هراس افکنی در مورد احتمال کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی دولت سوریه و توجیهی برای مداخله پنهان در سوریه از طریق اعلام منطقه پرواز ممنوع، حملات هوایی و تجاوزی احتمالی.
 
 
دولتهای غربی خواهان تغییر رژیم در سوریه هستند اما از خلاء بوجود آمده و پر شدن آن توسط نیروهای سلفی می هراسند. از انتخابات آمریکا به این سو چراغ سبز از سوی آمریکا برای شدت بخشیدن به عملیات تروریستی داده شده است. آمریکا نیروهای دریایی خود را برای حمله ای علیه سوریه آماده کرده است از آن رو که آنها را از ساحل خلیج فارس به شرق مدیترانه انتقال  داده است.   
 
ترکیه به بهانه حمله احتمالی سوریه خواهان استقرار موشک های پاتریوت شده است حال آنکه حمله سوریه به ترکیه امری بسیار دور از ذهن و غیر ممکن است. این موشک ها توسط نیروهای آلمانی و آمریکائی تحت نظارت ناتو فراهم شده اند و به معنای استقرار نیروهای ناتو در مرز ترکیه با سوریه هستند که تلاش غرب برای تغییر رژیم در سوریه را آشکار می سازد. در همسایگی سوریه، کشور اردن در حال تعلیم تروریست ها برای استفاده از سلاحهای ضد هوایی است. 
 
اظهارات هیگ در مورد تهدید حمله سوریه با سلاحهای شیمیایی و پشتیبانی اوباما از اظهارات او افزایش تمایل غرب به مداخله مستقیم نظامی در سوریه را نشان داد. ما شاهد آغاز جنگی تمام عیار و منطقه ای هستیم. هواداران سوریه یعنی ایران و روسیه اینک در مقابل غرب ایستاده اند. هر روز احتمال حمله نظامی غرب علیه سوریه شدت می گیرد. تجاوزی که می تواند خاورمیانه را به نقطه ای غیر قابل بازگشت بازگرداند. 
 
هر کسی که به حقوق بشر توجه دارد بایستی بر پایان دادن به مداخلات امپریالیستی قدرت های غربی تاکید کند و جنگ های پیشین در زمان مداخله خونبار آن قدرت ها درس بگیرد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار