استاندار مسندم در راس هیاتی از نهادهای بازرگانی و خدماتی بخش خصوصی و دولتی کشور سلطنتی عمان امروز از کارخانه های منطقه ویژه صنایع معدنی و صنعتی خلیج فارس دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس خلیفه بن مرداس البوسعیدی هدف از این سفر راآشنایی با دستاوردهای صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان و بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور عمان و ایران عنوان کرد .
استاندار مسندم افزود : ضمن قدردانی از پذیرایی ایرانیان گفت : توسعه در ایران روندی شتابان دارد و کشورش مایل است با همسایه شمالیش ایران روابط تجاری - خدماتی و صنعتی گسترده تری برقرار کند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت : همه متغیرهای سرمایه گذاری از جمله امنیت سرمایه گذاری و سود آوری در این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی مهیاست .
وی گفت : اکنون 23 کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس فعالند و برای حدود 20 هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است .
هندیان افزود : آلومینیوم المهدی و هرمزال با تولید سالانه بیش از 250 هزار تن شمش آلومینیوم / فولاد جنوب با تولید 300 هزار تن فولاد و فولاد کاوه جنوب با تولید سالانه 1 و نیم میلیون تن ،زمینه تبدیل شدن هرمزگان را به قطب تولید آلومینیوم و فولاد کشور مهیا کرده است .
وی گفت : تا کنون در منطقه ویژه اقتصادی بیش از 5 و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است .
بازدید استاندار مسندم تا ساعتی دیگر ازکارخانه های آلومینیوم - فولاد - مجتمع بندری شهید رجایی و مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران به پایان می رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.