رئيس کميسيون بهداشت مجلس گفت: در اين مقطع زماني کنار رفتن هر يک از وزرا مخصوصا وزيري که در حوزه سلامت اشتغال دارد مشکلات جدي را براي جامعه به وجود خواهد آورد و قطعا اين تصميم حتي اگر شايعه هم باشد مردم را نگران خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور امروز خود با اشاره به شايعاتي مبني بر برکناري مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت و درمان پزشکي اظهار داشت: مطالبي که شب گذشته خبرگزاري‌ها مطرح کردند شايعه است چرا که يکي از افتخارات دولت محمود احمدي‌نژاد انتصاب يک وزير زن در کابينه بود و شايد يکي از موفق‌ترين وزراي کابينه اين دولت نيز دستجردي باشد.

وي در ادامه افزود: رئيس جمهور بارها مسائلي را مطرح کرده که نشان داد که دستجردي توجه ويژه به حوزه سلامت دارند، زماني که رئيس جمهور بودجه را به مجلس آورد اظهار داشت بايد پزشک خانواده را دو ساله اجرا کنيم و مشکلات حوزه سلامت را کاهش دهيم و يا به اعتباراتي که در حوزه سلامت در نظر گرفته بودند توجه ويژه‌اي داشتند.

رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس در ادامه اظهار داشت: از سال گذشته مشکلاتي پيش آمد و مسائلي در خصوص وزارت بهداشت و درمان مطرح شد که  نمايندگان و مردم از وزير مربوطه گله‌مند بودند، در چند ماه گذشته مشکلاتي براي دارو و تجهيزات پزشکي به وجود آمد که علي‌رغم تمام گله‌مندي‌هايي که نمايندگان و مردم داشتند دستجردي اين مسائل را پيگيري مي‌کرد.

شهرياري با بيان اينکه علي‌رغم گذشت 5 و 6 ماه از سال متاسفانه بانک مرکزي ارزي را براي دارو اختصاص نداده است، اظهار داشت: در اولويت بندي کالاها جهت تخصيص ارز مشاهده مي‌کنيم که غذاي سگ در اولويت گروه کالاهاي هفتم قرار دارد اما دستگاه ماموگرافي که براي تشخيص سرطان سينه است در گروه کالاهاي هشتم قرار دارد يا دستگاهي که براي آي‌سي‌يو بسيار ضروري است در گروه پنج کالاهاي تخصيص ارز قرار دارد.

وي در ادامه با بيان اينکه 50 درصد جامعه را زنان تشکيل مي‌دهند اظهار داشت: دولت قطعا کاري نمي‌کند که اولين وزير زن کابينه دولت دهم از وزارت برکنار شود چرا که اين اتفاق کارنامه ناموفقي در دولت احمدي‌نژاد خواهد شد.

شهرياري با بيان اينکه در اين مقطع حساس که نمايندگان از استيضاح صرف نظر مي‌کنند اظهار داشت: در اين مقطع زماني کنار رفتن هر يک از وزرا مخصوصا وزيري که در حوزه سلامت اشتغال دارد مشکلات جدي را براي جامعه به وجود خواهد آورد و قطعا اين تصميم حتي اگر شايعه هم باشد مردم را نگران خواهد کرد.

وي در ادامه با اشاره به اظهارات رئيس جمهور که بارها عنوان کرده است «تنها مرد کابينه ما خانم دستجردي است» اظهار داشت: قطعا احمدي‌نژاد دستجردي را حفظ مي‌کند و با مسئولين بانک مرکزي و کساني که ارزي براي دارود تخصيص ندادند و معاونت نظارت و راهبردي رئيس جمهور که بودجه حوزه سلامت را کاهش داده  برخورد خواهد کرد، اميدواريم اين شايعه صحت نداشته باشد و وزير با قوت به کار خود ادامه دهد.

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار