تركيبي تغليظ شده از سولفورافن موجود در سبزيجات چليپايي مي‌تواند در درمان لوسمي لنفوبلاستيك حاد مؤثر باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان با قراردادن فرم تغليظ شده از تركيب سولفورافن همراه با خطوط سلول‌هاي لوسميك و لنفوبلاست‌هاي اوليه از كودكان بيمار در گرم‌خانه آزمايشگاه دريافتند بدون آن كه سلول‌هاي سالم اهدايي تحت تأثير سولفورافن قرار بگيرند اين تركيب مي‌تواند سلول‌هاي سرطاني را نابود كند.

براساس اين گزارش محققان با تمركز بر سولفورافن خالص در كلم بروكلي و ديگر سبزيجات چليپايي ضمن بيان اين كه سولفورافن نقش درماني و نيز نقش پيشگيرانه‌اي در تومورهاي جامد دارد افزودند: اين تركيب مي‌تواند تعداد سلول‌هاي لوسمي لنفوبلاستيك حاد را در محيط آزمايشگاه كاهش دهد.

به گفته محققان اين تركيب با ورود به سلول و واكنش با پروتئين‌هاي خاصي فعاليت خود را آغاز مي‌كند و با وجود اين كه مطالعات به صورت قطعي نشان نمي‌دهند كه چگونه بين اين تركيب و سرطان خون تعامل وجود دارد اما سولفورافن در آينده مي‌تواند به عنوان يك گزينه درماني در تركيب با درمان‌هاي فعلي استفاده شود.

گفتني است: لوسمي لنفوبلاستيك حاد يك نوع از سرطان سلول‌هاي سفيد خون است كه در كودكان بسيار شايع است و با وجود بسياري از درمان‌هاي مؤثر برخي از كودكان به درمان پاسخ نمي‌دهند كه در اين موارد نياز به درمان‌هاي جايگزيني حس مي‌شود./ح
برچسب ها: سرطان ، بروکلی ، لوسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار