انجام فعاليت‌هاي ورزشي هرجند به صورت مختصر، باعث تقويت تندرستي و بهبود زندگي بيماران سرطاني مي‌شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مديكار اكسپرس، گروهي از محققان در يك مطالعه كنترل شده تصادفي روي 66 فرد بزرگسال مبتلا به سرطان پيشرفته ريه و يا سرطان روده بزرگ دريافتند داشتن يك برنامه ورزشي سيستماتيك در خانه شامل پياده‌روي و يا انجام يك سري تحركات آرام مقاومتي به صورت نشسته و يا ايستاده، خستگي مرتبط با سرطان و عود انواع خاصي از تومورها را كاهش داده و باعث افزايش حس تندرستي مي‌شود.

براساس اين گزارش محققان افزودند اعمال تحرك و انجام برنامه‌هاي ورزشي سريع و آسان حداقل چهاربار در هفته به مدت 2 ماه توانست خستگي كمتر و خواب مطلوب‌تري را در گروه مورد مطالعه نسبت به بقيه افراد مشابه كه ورزش نمي‌كردند به ارمغان بياورد.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكيست تحركات ورزشي مي‌توانند با چندين اثر ناتوان كننده ناشي از اين بيماري‌ها مقابله كند و حتي بيماران قرارگرفته در مراحل پيشرفته سرطان نيز قادر به انجام اين تمرينات ساده و مختصر هستند.

به گفته محققان ماهيچه‌هاي افراد ممكن است در مراحل مختلف اين بيماري و يا در طول درمان‌هاي ضد سرطاني موجود دچار آتروفي و تحليل شود كه اين رژيم‌هاي ورزشي با داشتن اثرات مطلوب به حفظ توده‌هاي عضلاني كمك مي‌كنند./ح
برچسب ها: ورزش ، سرطان ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار