روزنامه نيوترال ترکمنستان در گزارش امروز خود از اتمام ساخت خط راه آهن بين المللي "قزاقستان ترکمنستان ايران" در بخش ترکمنستان خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ترند، طول اين قسمت از خط راه آهن ساخته شده در خاک ترکمنستان 444 کيلومتر است که از 17 ايستگاه جديد گذر مي کند.

بر اساس گفته متخصان اين پروژه، بنا هايي در سه ايستگاه ساخته خواهد شد، که اولين آنها در ايستگاه سرهتياک است. ساختمان هاي ارائه کننده خدمات مرزي و گمرکي هم اکنون در حال ساخت هستند و فرآيند الکتريکي کردن اين خط نيز شروع شده است.  

دولت ترکمنستان در مورد اين پروژه گفت: مسير هاي منتهي به مرز قزاقستان، جابجايي و ترانزيت کالا را در روسيه قزاقستان و بلاروس بسيار آسان خواهد کرد. همچنين مسير جديد ميزان فاصله تا خليج فارس را بيش از 700 کيلومتر  کاهش مي دهد.

بر اساس برآوردهاي اوليه، در ابتدا سالانه حدود 3.5 ميليون تن محموله در اين مسير جابه جا خواهد شد و در آينده نيز اين ميزان تا 10 الي 12 ميليون تن افزايش خواهد يافت.

گفتني است طبق وعده هاي قبلي مسئولين دولت ترکمنستان با پايان سال جاري ميلادي، اتمام قسمتي از اين پروژه عظيم منطقه اي در ترکمنستان به وقوع پيوست. /ب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار