کارشناس فوتبال ايران گفت: علی رغم اینکه تیم ملی در بازی های غرب آسیا حذف شد اما ارزیابی مثبتی از این تیم دارم زيرا نتایج ملي پوشان در این بازی ها تلنگری برای مسئولان بود که بیشتر به فوتبال توجه کنند.

امیرحسین پیروانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیمهای درجه دو و سه آسیا پیشرفت زیادی در فوتبال داشتند اما ما نه تنها جایگاهمان را ارتقا دادیم بلکه پیشرفت هم داشتیم.
 
پیروانی درباره عملکرد تیم فوتبال یمن اظهار داشت: یمن تیم دسته و پا بسته ای نبود و موقعیت های گلزنی زیادی داشت این تیم عربی به تدریج به تیم درجه دو آسیا نزدیک می شود به طوري که پنج سال آینده یمن مثل سنگاپور مطرح خواهد شد.
 
وی بیان داشت: بازیکنانی که کمتر توانسته بودند توانایی هایشان را بروز دهند در غالب  تیم ملی، خودشان را نشان  دادند امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و شجاع خلیل زاده سابقه بازیهای ملی نداشتند اما توانمندیشان را به کی روش نشان دادند.
 
کارشناس فوتبال عنوان کرد:  کی روش، سرمربی تیم ملی باید از بازیهای غرب آسیا درس عبرت بگیرد با ارزیابی نتایج ضعیف تیم ملی در این بازیها مشکلی از فوتبال ما برطرف  نمی شود این مربی  باید هر چه سریعتر مشکلات فوتبال را شناسایی کند.

پيرواني در ادامه بیان کرد: اگر کی روش بازیهای تیم ملی را در غرب آسیا با دقت مشاهده کند متوجه می شود که بازیکنان جوان تیم ملی با انگیزه در این بازیها ظاهر شدند این بازیکنان می توانند جایگزین بازیکنان اصلی تیم ملی شوند و روح تازه ای به پیکره تیم ملی وارد کنند.

وی در مورد ساختار ضعیف دفاعی تیم ملی تصريح کرد: متاسفانه تیم ملی فوتبال در ضربات ایستگاهی دچار مشکل است بازیکنان جوان در تیم های پایه یاد نگرفتند که چگونه باید فضاهای خالی را پوشش دهند.
 
پیروانی اظهار داشت: تیم های ملی درجه 2 و سه آسیا نقاط ضعف تیم ملی  فوتبال را در ارسال از جناحین می دانند و از همین شیوه به تیم ملی ضربه می زنند. مسئولان فوتبال باید تمهیداتی در نظر بگیرند و با کار کردن روی بازیکنان در تیم های پایه و جوانان، این ضعف تیم ملی را برطرف کنند.

وی درباره مشکلات گلزنی تیم ملی فوتبال گفت: در خلاقیت فردی و کار تیمی دو عامل برای گلزنی است متاسفانه در 5 يا 6 سال اخیر بازیکن خلاقی را به فوتبال ملی معرفی کردیم علی دایی، علی کریمی و خداداد عزیزی شم گلزنی زیادی در تیم ملی داشتند تیم های لیگ برتر نتوانستند در چند سال اخیر مانند این بازیکنان پرورش دهند و خلاء آنها در تیم ملی احساس می شود.
 
کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: علاوه بر نداشتن ستاره در تیم ملی، فوتبال ما در کار تیمی دچار مشکل است بازیکنان ما کمتر می توانند موقعیت گلزنی ایجاد کنند.
 
پیروانی بیان داشت: مشکل فوتبال ما با رفتن به جام جهانی برطرف نمی شود مسئولان در ابتدا باید زیر ساختارهای فوتبال را درست کنند شورای راهبری برنامه های کوتاه مدت و دراز مدتی را برای تیم ملی تدوین کند و بر اساس استراتژی تعریف شده حرکت کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه فوتبالمان را با برنامه پیش نبردیم و به جای شایسته محوری بر طبق سلیقه سالاری عمل کردیم برنامه ریزی دقیقی برای تیم های پایه مان انجام ندادیم حضور در جام جهانی فقط یک مشکلی برای تیم ملی است.
 
کارشناس کشورمان فوتبال تصریح کرد: حسن حضور در جام جهانی فقط این است که برخی از بازیکنان جوان تیم ملی لژیونر می شوند و زیر نظر مربیان برجسته خارجی تربیت می شوند و آینده فوتبالمان را خواهند ساخت.

گفتنی است: تیم ملی فوتبال با اینکه  مقابل تیم ملی یمن با نتیجه 2 بر 1 پیروز شد اما به خاطر قرار گرفتن در رده دوم جدول رده بندی از صعود به مرحله بعد از مسابقات غرب آسیا بازماند و بحرین توانست با 7 امتیاز از گروه a صعود کند./مح



برچسب ها: تیم ، ملی ، تلنگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار