طرح بهبود فرآیند بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه نفت لاوان تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت : این طرح اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و با بهره برداری از این طرح تولید سوخت جت روزانه به یک میلیون لیتر و تولید گوگرد به 30 تن می رسد.

دادور افزود : ظرفیت پالایش نفت خام نیز از 30 هزار بشکه در روز به 50 هزار بشکه ، تولید بنزین از یک میلیون و 200 هزار لیتر به 2 میلیون و 800 هزار لیتر و گاز مایع از 30 تن به 210 تن می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان همچنین از پیشرفت 60 درصدی نصب تأسیسات اسکله صادراتی سوخت جت در جزیره لاوان خبر داد و گفت : اکنون 4 بازو ، خطوط لوله و تلمبه های انتقال این اسکله نصب شده است .

با تکمیل این طرح کشتیها می توانند در اسکله 5 هزارتنی صادرات گاز مایع برای بارگیری نفت گاز ، بنزین و سوخت جت پهلوگیری کنند .

از اسکله 5 هزار تنی جزیره لاوان 3 سال پیش با 190 میلیارد ریال هزینه برای پهلوگیری کشتی های صادرات گاز مایع و کشتی های تا دوهزار تنی تدارکات بهره برداری شد.

دادور افزود : اکنون گاز مایع ، بنزین نفت گاز و نفت کوره درپالایشگاه لاوان تولید می شود و با بهره برداری از طرح بهبود فرآیند بهینه سازی ظرفیت این پالایشگاه ، نخستین بار علاوه بر تولید سوخت جت و گوگرد ، کیفیت فرآورده های آن مطابق استاندارد اروپا یورو 4 می شود.

شرکت پالایش نفت لاوان سال 55 با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آغاز به کار کرد .

جزیره مرجانی لاوان در 16 کیلومتری سواحل جنوبی ایران در کنار بندر مقام واقع است .

این جزیره 20 کیلومتر طول دارد.

نصب تأسیسات اسکله صادراتی سوخت جت در جزیره لاوان سال آینده به پایان می رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.