معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: ذخیره‌سازی اقلام پرمصرف برای تنظیم بازار شب عید در آذربایجان غربی آغاز شده است.

غلامرضا دیزج‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه مشکل و با توجه به اینکه تنظیم بازار سیب کشور به عهده آذربایجان‌ غربی گذاشته شده است سیب مورد نیاز برای عید در این استان ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های استان، تصریح کرد: سیب مورد نیاز آذربایجان غربی برای مصرف در ایام عید 500 تن است که علاوه بر این میزان سیب ذخیره‌ شده 15 هزار تن دیگر نیز برای صادرات سیب به سایر استان‌ها در شب عید ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه بخش دیگری از سیب نیز برای مصرف تا ایام عید در سردخانه‌های استان وجود دارد و به تدریج وارد بازار می‌شود، افزود: در مجموع 650 تن سیب در سردخانه‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به صادرات سیب از آذربایجان‌غربی گفت: امسال شاهد افزایش میزان تولید سیب استان بودیم که در این راستا از محل صادرات بیش از 18 میلیون دلار عاید استان شده است.

دیزج‌نژاد با اشاره به آغاز ذخیره‌سازی اقلام پرمصرف عید در استان اعلام کرد: ذخیره‌سازی 1300 تن برنج، 450 تن گوشت قرمز از جمله این اقلام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.