در ويدئويي جديد كه روز جمعه منتشر شده است، اعضاي يك گروه مبارز فلسطيني با نام "گردان جديد" اعلام موجوديت كردند و اظهار داشتند كه قيامي تازه را عليه رژيم صهيونيستي در كرانه باختري رود اردن و از ناحيه هبرون آغاز خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، ويدئو روز جمعه در شبكه يوتيوب به اشتراك گذاشته شده است و هشت مبارز فلسطيني را قرآن بدست نشان مي دهد.
يكي از اعضاي گروه اعلام مي كند "ما بدين وسيله از قلب كرانه باختري از شهر انقلابي هبرون تاسيس "گردان هاي وحدت ملي" در اين ناحيه را رسما اعلام مي كنيم. ما اعلام مي داريم كه "گردان جديد" متشكل از هواداران شهيد شيخ احمد ياسين(رهبر پيشين حماس)، هواداران ياسر عرفات (رهبر پيشين جنبش فتح)، هواداران شهيد فتحي شقاقي (رهبر پيشين جنبش جهاد اسلامي) و هواداران ابومازن (محمود عباس) (رهبر كنوني سازمان آزاديبخش فلسطين) است." آنان همچنين افزودند "ما ضمن حمايت از اقدام محمود عباس در ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد اعلام مي داريم كه از حق حاكميت فلسطينيان بر سرزمين هايمان صرفنظر نمي كنيم."  
آنان در اين ويدئو خواهان برچيدن ايست هاي بازرسي صهيونيست ها، عقب نشيني آنان از كرانه غربي، آزادي زندانيان سياسي فلسطيني توسط رژيم صهيونيستي، بازگرداندن نواحي غصب شده از سوي رژيم صهيونيستي به فلسطينيان و باز نمودن مرز رفح براي تسهيل انتقال آب و خدمات برقي و مواد غذايي به غزه شده اند.  
آنان در پايان بيانيه خود مي گويند "پيام ما به تمام دنيا و دشمن صهيونيستي آن است كه ما انتفاضه سوم را از قلب هبرون آغاز خواهمي كرد و آن را در سرتاسر فلسطين گسترش خواهيم داد. شما صهيونيست ها بايستي بدانيد كه در صورتي كه مردم ما را بازداشت كنيد ما سربازان شما را به گروگان مي گيريم و در صورتي كه مردم ما را به شهادت رسانيد ما شما را به هلاكت خواهيم رساند. در صورتي كه به اقدامات مستكبرانه خود عليه مردم فلسطين پايان ندهيد ما با مشت آهنين به شما و دنيا پاسخ خواهيم داد."  
به شهادت رسيدن "محمد السليمه" نوجوان 17 ساله فلسطيني در اثر تيراندازي يك سرباز صهيونيست جرقه اعتراضات در ناحيه جنوبي كرانه غربي را بر افروخت. 
برچسب ها: قیام ، اسرائیل ، گردان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار