داور شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین محور داوری قصه‌ها در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی بیان قصه با صدای رسا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، شهرام پوردنیا در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی استانی که در مجتمع فرهنگی هنری شماره سه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کیفیت قصه‌های ارائه شده مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی توسط سه داور ملی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان سنجیده می‌شود.

داور شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی با بیان اینکه مهم‌ترین محور داوری قصه‌ها بیان قصه با صدای رسا است، تصریح کرد: احاطه و اشرافیت کامل قصه‌گو به قصه سبب تاثیر عمیق و ماندگاری قصه در ذهن کودکان است.

پوردنیا با اشاره به سایر فاکتورهای مهم و اساسی در داوری قصه‌های این جشنواره خاطر نشان کرد: فضاسازی برای ورود به قصه، خلاقیت در سازمان‌دهی و پرداخت قصه و نوآوری در شیوه اجرا از مواردی است که قصه‌گویان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی مهارت استفاده مناسب و تأثیرگذار قصه‌گویان از زبان بدن را مهم برشمرد و اذعان داشت: این کار به فضاسازی و تجسم کودکان در فهم قصه کمک می‌کند و سبب تأثیرگذاری ماندگار در ذهن آنان می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.