رئیس مرکز نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 5 درصد از بیمارستان های كشور درجه یك عالی دارند مانند بیمارستان فوق تخصصی رضوی ومی توانند گردشگر سلامت را جذب كنندو در ارائه خدمات مشکلی ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، سیدسجاد رضوی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی اظهار کرد: ایران در صنعت گردشگری سلامت ظرفیت های بالایی دارد اما حداقل ترین استفاده را از آن در حدود10درصد می برد که می بایست با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های پزشکی و گردشگری این مقدار را تا 70درصد بهره وری افزایش داد.

وی ادامه داد: در صورت تامین ضعف های زیرساخت ها و سرمایه گذاری در بخش های مختلف می توانیم در زمان کوتاهی با افزایش گردشگر سلامت سرمایه استفاده شده را به کشور بازگردانیم

رضوی افزود: بايد تلاش بيشتري در ارتباط با صنعت گردشگري سلامت انجام شودو باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد تا بتوان از این صنعت سودآور برای تامین اعتبار و ارزآوری کشور استفاده شود.

رئیس مرکز نظارت بر درمان وزارت بهداشت بیان کرد: قطعا برگزاری سمینارها و کنفرانس ها در پیشرفت گردشگری سلامت و تبادل نظرها تاثیرگذاری فراوانی دارند اما باید پس از استخراج نتایج سمینارها آنها را در راستای توسعه گردشگری سلامت در پیش گرفت و از آنها در بهره وری بیشتر استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در کشور میزان اشتغال را در زمینه های مختلف افزایش می دهد، عنوان کرد: سهم گردشگری ایران در میان کشورهای اسلامی باید بیشتر از میزانی که در حال حاضر است باشد تا بتوانیم به اهداف سند چشم انداز 1404 برسیم.

رضوی با تاکید به رقابت كشورهای همسایه از جمله اردن و هندوستان در جذب گردشگر سلامت، اظهار داشت: از جمله بخش هایی که در بحث گردشگری سلامت باید نقش موثری را ایفا کنند، همكاری وزارت خارجه است که تاثیر به سزایی در تعامل روابط بین کشورها دارد.

رئیس مرکز نظارت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر 5 درصد از بیمارستان های كشور درجه یك عالی دارند مانند بیمارستان فوق تخصصی رضوی ومی توانند گردشگر سلامت را جذب كنندو در ارائه خدمات مشکلی ندارند.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود./س

برچسب ها: بیمارستان ، کشور ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.