معاون برنامه ريزي توسعه منابع و امور اقتصادي وزير كشور گفت: معرفي پتانسيل ها و ظرفيت هاي آذربايجان غربي به سرمايه گذاران و تجار و بازرگانان از وظايف همه دستگاه هاي اجرايي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمود زاده در جلسه كميسيون تنظيم بازار آذربایجان غربی که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و برخی مسئولین دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات ساختمان شماره دو استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: آذربايجان غربي ظرفيت هاي خوبي در بخش توليد كالاهاي صنعتي و همچنين باغي و زراعي دارد كه بايد براي اين ظرفيت ها بازاريابي و برنامه ريزي كنيد تا استان پيشرفت و ترقي كند.

وي اظهار كرد: دفاع از حق و حقوق توليد كننده در همه بخش ها از وظايف مديران دستگاه هاي اجرايي است كه بايد سعي كنيم محصول توليدي خودمان را خوب عرضه كنيم.

وي ادامه داد: شناسايي بازارهاي هدف، توانمندسازي بازرگانان، ايجاد بسترهاي مناسب براي حضور تجار و بازرگانان در كشور هاي خارجي با ايجاد نمايشگاه هاي مختلف از جمله راهكارهايي است كه مي توان از اين طريق گام موثري را در راستاي بهره گيري از توانمندي هاي موجود در حوزه هاي مختلف توليدي استان برداشت.

معاون برنامه ريزي توسعه منابع و امور اقتصادي وزير كشور در بخش ديگري از سخنانش صادرات كالاهاي با كيفيت به كشورهاي خارجي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر كالاي صادراتي از كيفيت مطلوبي برخوردار نباشد اين موضوع باعث مي شود كه وجهه كشور و آن نوع محصول توليدي خدشه دار شده و اقبال به كالاهاي ايراني كاهش يابد.

وي با اعلام اينكه ما به عنوان يك كشور مسلمان بايد موازين توليد و عرضه كالاي با كيفيت را رعايت كنيم ادامه داد: توجه به بسته بندي كالاها و همچنين كيفيت محصولات توليدي مي تواند ما را در رساندن به بازارهاي جديد و بيشتر ياري دهد.

محمودزاده از دستگاه هاي ناظر نظير اداره استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت و ساير سازمان هاي بازرسي و گمركات خواست تا در اين رابطه فعالانه عمل كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.