نشريه کريستين ساينس مانيتور نوشت حملات سايبري به بانک هاي آمريکا به منظور مسدود کردن سايتها از سر گرفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازنشريه کريستين ساينس مانيتور ؛‌ اين نشريه آمريکايي در مقاله اي  در پايگاه اينترنتي خود به قلم  مارک کليتون نوشت وب سايت بانکهاي بزرگ آمريکا در آخرين حملات سايبري در اوايل پاييز مورد هدف قرار گرفتند. 

برخي از کارشناسان امنيتي بر اين باورند که اين حمله کار گروهي مرتبط با گروه حماس باشد. 
حملات گسترده سايبري به بانکهاي آمريکا بعد از سه ماه وقفه دوباره از سر گرفته شده اما طبق گزارش کارشناسان امنيت سايبري اين بار تاثيرات کمتري بر جا گذاشته است. 

در پيامي که يک گروه هکر اسلامي منتشر کردند گفتند که اين حملات پاسخ مسلمانان به فيلم ويديوئي ضد اسلامي بوده که در آمريکا ساخته شده است. اما طبق شواهد فني به نظر نمي رسد  هزاران مسلمان خشمگين در خاورميانه در پشت اين حمله سايبري باشند.

به گزارش کارشناسان امنيت سايبري شواهد نشان مي دهد که تنها يک گروه که کنترل سرورهاي کامپيوتري قوي را در دست دارند در اين حمله دخالت داشته اند. حملات سايبري هفته گذشته از نظر فني پيچيده تر بودند و مقابله با آنها سخت تر بود. تفاوتي که وجود داشت اين بود که اين بار بانکها آمادگي بيشتري داشتند.

 اينکه چه کسي در پشت اين حملات است هنوز مشخص نيست اما برخي از کارشناسان مي گويند ايران هم در اين قضيه مي تواند دخالت داشته باشد.آنها مي گويند اين حملات مي تواند در تلافي جنگ سايبري مخفيانه بين ايران و آمريکا باشد. سناتور جوزف ليبرمن ماه گذشته علنا ايران را مسئول دانست و انگشت اتهام را به سوي نيروي قدس سپاه پاسداران دراز کرد اما دولت ايران هر گونه دخالت در حملات سايبري به بانکها را رد کرده است. يکي از مقامات دفاعي ارشد آمريکا که خواست نامش فاش نشود در ماه اکتبر به نشريه وال استريت ژورنال گفته بود:آيا يک جنگ سايبري در جريان است؟ جواب اين سوال به اين بستگي دارد که شما چطور جنگ را تعريف کنيد؟
برچسب ها: بانکا ، سایبری ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار