يوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرين با اشاره به فداکاريهاي مناطق مختلف بحرين در راه آزادي و عزت بر اهميت گراميداشت ياد شهدا به عنوان يک وظيفه ملي براي همه شهروندان تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللؤلؤ ؛ المحافظه افزود گريختن از مجازات علت اصلي ادامه کشتار و نقض حقوق بشر در کشور است.

يوسف المحافظه گفت: پادشاه بحرين در سال 2002 فرمان عفو و قانون معروف به قانون 56 را صادر کرد که قانوني در حمايت از قاتلان و جلادان در بحرين است. از اين رو در انقلاب 14 فوريه، تا اين لحظه، قتل و کشتار به علت وجود اين قانون ادامه يافته است چون اين قانون به همه قاتلان مصونيت بخشيده است. وي(پادشاه) به آنها گفت اين قانون از شما حمايت مي کند و من اين قانون را براي دفاع و محافظت از شما صادر کرده ام تا شما بتوانيد به کشتار و شکنجه ادامه دهيد. 

بدون آن که مواخذه و پيگرد قانوني در کار باشد. من ساعاتي پيش در مهزه بودم با خانواده هاي پنج نفري که با تهديد ربوده و بازداشت شده اند ديدار کردم اوضاع آنها بسيار ناراحت کننده بود آنها نيز به خاطر  در امان بودن نيروهاي مزدور دولت از مجازات، مورد شکنجه شديد قرار گرفته اند. آنها مورد انواع و اقسام شکنجه شديد و حتي شوک الکتريکي قرار گرفته اند. علت همه اين ها آن است که هيچ محاسبه و مواخذه اي عليه عوامل اين جنايت ها در کار نيست. تا اين ساعت هيچيک از افرادي که مسئول اين گونه اقدامات هستند محاکمه و بازخواست نشده اند.

حتي الخشرم(از ماموراني که در شکنجه و قتل تظاهر کنندگان بحريني نقش داشته) که محکوم به هفت سال زندان شده است حکم وي به اجراء درنيامده است. اين در حالي است که شرکت کنندگان در تجمعات يا کساني که در توئيتر مطلبي را منتشر مي کنند بلافاصله بازداشت و زنداني مي شوند. من همچنين يک هفته پيش وارد توئيتر شدم و به مطلبي که نوه نخست وزير نوشته بود مراجعه کردم ديدم حدود دو ماه پيش نوشته است جناب خشرم ما همه در کنار تو هستيم.

برچسب ها: بحرین ، قتل ، خونریزی ، جنایتکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار