نیمه شب امشب می توانید شاهد اوج بارش شهابی گیسو در آسمان باشید.

علی ابراهیمی سراجی، کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز  باشگاه خبرنگاران گفت: بارش های شهابی در هنگام عبور سیاره زمین از میان توده ای از ذرات در فضا رخ می دهد که در چنین شرایطی تعداد زیادی از شهاب ها با جو برخورد و می سوزند.

وی افزود: همه بارش های شهابی از یک منطقه و ناحیه مشخص از آسمان شروع به فعالیت می کنند که به آن ناحیه کانون بارش می گویند.

ابراهیمی سراجی اظهار داشت: معمولاً بارش های شهابی را با نام صورت فلکی که بارش از آن جا فعالیت خود را آغاز کرده معروفي می کنند مانند بارش شهابی جوزایی که از صورت فلکی جوزا، بارش شهابی اسدی از صورت فلکی است شروع به فعالیت کرده است.

وی عنوان کرد: گیسو یکی از صورت فلکی های زیبا در آسمان است که مساحتی حدود 386 درجه مربع را به خود اختصاص و 12 ستاره اصلی را در خود جای داده است.

ابراهیمی سراجی تصریح کرد: این صورت فلکی یک صورت فلکی کوچک و کم فروغ است که محدوده آن در آسمان به سادگی قابل تشخیص و نمایان نمی باشد.

وی خاطر نشان کرد: نیمه شب امروز اوج بارش شهابی گیسو که فعالیت شهاب های آن از صورت فلکی گیسو آغاز می شود را خواهیم دید که در بیشترین و بهترین شرایط رصدی می توانیم شاهد عبور 3 شهاب در ساعت باشیم./ع2
برچسب ها: شهاب ، باران ، گیسو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.