رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، از رتبه اول کشوری استان آذربایجان شرقی در معرفی طرح ها به دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی، در جلسه مشترک سرمایه گذاران و کارآفرینان شهرستان اهر با استاندار آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی برگزار شد گفت: با توجه به اینکه بانک ها با کمبود سرمایه در گردش مواجه بودند این معرفی برای دریافت تسهیلات از محل تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از منابع ریالی صندوق توسعه ملی می باشد.

وی، افزود: در این راستا 7 طرح با 111 میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان اهر معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، گفت: در شهرستان اهر 87 واحد صنعتی دارای پروانه است که 80 درصد آنها فعال است.

وی، افزود: یک درصد صنعت استان در شهرستان قرار دارد که نسبت به جمعیت همخوانی ندارد که لازم است در جهت سرمایه گذاری تمامی دستگاه های اجرایی حمایت کنند.

عظمایی، گفت: 290میلیارد ریال در بخش صنایع شهرستان اهر سرمایه گذاری شده است که عمده صنایع شامل صنایع تبدیلی، محصولات غذایی و آشامیدنی می باشد که بیش از 590 نفر فعالیت مستقیم دارند.

وی، افزود: بیش از 120 طرح صنعتی با بیش از 380 میلیارد تومان در شهرستان اهر مجوز گرفته اند که با بهره برداری از آنها برای 2 هزار و 950 نفر شغل ایجاد خواهدشد.

وی، کنسانتره میوه، تصفیه شکر و مجتمع فولاد را از طرح های دانست که در حال احداث می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در زلزله اخیر به صنایع موجود در شهرستان اهر خسارت وارد شده است ازدادن تنفس یک ساله برای پرداخت اقساط بانکی خبرداد و افزود: در این راستا بانک ملی برای 16 طرح این تنفس را داده است که امیدواریم در این زمینه سایر بانک ها نیز اقدام کنند.

وی، در ارتباط با معادن موجود در شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر یکی از قطب های قابل توجه در بخش معدن است.

وی، در ارتباط با فعالیت معادن گفت: 20 فقره معدن فعال و 20 پروانه اکتشاف در شهرستان اهر وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، گفت: در بخش معدن بیش از 400 نفر اشتغال دارند.

به گفته عظمایی، پروانه های صادره در بخش معدن در زمینه های آهن، خاک صنعتی، گرانیت، مس و چند مورد دیگر است. /س

 

برچسب ها: رتبه ، کشوری ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.