رئیس کل بیمه مرکزی خواستار حذف عوارض و مالیات صنعت بیمه از مجلس شورای اسلامی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل ازروابط عمومی بیمه پارسیان آذربایجانشرقی کریمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که به منظور تقویت توان شرکت های بیمه ای، عوارض صنعت بيمه را در بودجه سال آينده حذف كنند ويا كاهش دهند.

وي بابيان اينكه، حذف عوارض و ماليات صنعت بيمه به افزايش توان شركت هاي بيمه اي كمك بسياري مي كند گفت: شركت هاي بيمه اي تاكنون از اين قانون تمكين كردند و همچنان نيز اين قانون را اجرا مي كنند .

رئیس بیمه کل مرکزی با اشاره به عوارض 10 درصدی صنعت بیمه به وزارت بهداشت درمان و نیروی انتظامی، خواستار ارائه گزارشی شفاف مبنی بر چگونگی هزینه کرد پرداخت های شرکت های بیمه ای از سوی این دو نهاد به صنعت بیمه شد و تصریح کرد : ما باید از اقدامات و گزارش های درمانی مصدومین وهمچنین اقدامات پلیس در این زمینه مطلع شویم .

وی درعین حال خاطر نشان کرد : اگر نمایندگان مجلس شوری اسلامی تصمیم گرفتند که 10 درصد از حق بیمه ها را به وزارت بهداشت و درمان اختصاص دهند در عوض آن، تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز موظف شدند که تمامی مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی را چه دارای بیمه نامه باشند چه فاقد آن باشند، تحت معالجه و درمان قرار دهند.

این مقام مسئول در صنعت بیمه متذکر شد: براساس قانون، هیچ بیمارستان خصوصی و دولتی حق ندارد که مصدوم تصادفی را جواب کند و باید پذیرش داشته باشند .

به گفنه وی بیمارستان های دولتی اعتبار خود را از وزارت بهداشت و درمان دریافت می کنند و بیمارستان های خصوصی نیز باید صورت وضعیت خودشان را برای وزارت خانه بفرستند و از آنجا هزینه های خود را دریافت کنند. این 10 درصد بخشی از تامین هزینه ها ست و بنابراین مرتبط با صنعت بیمه است .

کریمی، عوارض پرداختنی صنعت بیمه به نیروی انتظامی را نیز به منظور تقويت ارگان و اجزاي نيروي انتظامي به خصوص پليس راهور عنوان كرد و گفت : این پرداختها نيز به منظور تقويت و كنترل جاده ها براي جلوكيري از خطرات حادثه آميز صورت مي گيرد /س

 

برچسب ها: تاکید ، بیمه ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.