مدير کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احياي ميراث معنوي و طبيعي کشور از ثبت 140 پرونده آيين عاشورايي در ششمين اجلاس سراسري شوراي عالي سياست‌گذاري ثبت آثار کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری؛ "آتوسا مومني" با اعلام اين خبر گفت : بيش از 200 پرونده براي بررسي و ثبت به اين اجلاس ارسال و در جمع‌بندي نهايي قرار شد 153 پرونده آيين عاشورايي در اين اجلاس بررسي شود که در هنگام برگزاري اين اجلاس چند پرونده ديگر نيز به اجلاس اضافه و تعداد 160 پرونده آيين عاشورايي بررسي شد.
مومني اضافه کرد: در مجموع 160 پرونده‌اي که در اين اجلاس مورد بررسي قرار گرفت ،‌140 پرونده آيين عاشورايي از استان‌هاي مختلف کشور در فهرست ميراث معنوي به ثبت ملي رسيد، 18 پرونده رد شد و 2 پرونده ديگر نيز مشروط شدند.
مدير کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احياي ميراث معنوي و طبيعي کشور در ادامه افزود: در اين اجلاس برخي از استان‌ها حضور بسيار مناسبي داشتند و استان‌هاي گيلان، مازندران، کهگيلويه و بويراحمد،‌ اردبيل و چهارمحال و بختياري از نظر کميت و کيفيت پرونده‌هاي ارائه شده نسبت به ساير استان‌ها از وضعيت بهتري برخوردار بودند و حضور درخشان‌تري در اين اجلاس داشتند.
مومني اظهار داشت: با برگزاري اين اجلاس به يک پايگاه داده‌اي بسيار ارزشمند از پرونده‌هاي آيين‌هاي عاشورايي در استان‌هاي مختلف دست‌يافتيم.
لازم به ذكر است؛ ششمين اجلاس سراسري شوراي عالي سياست‌گذاري ثبت آثار کشور با حضور "مسعود علويان صدر" معاون ميراث فرهنگي کشور، "اسدالله محمد‌پور" مدير کل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي کشور، جمعي از مديران کل استان‌ها، معاونين ميراث فرهنگي استان‌هاي کشور و کارشناسان حوزه ثبت در روزهاي 21 و 22 آذرماه جاري در محمودآباد استان مازندران برگزار شد.
گفتني است؛ در مراسم افتتاحيه اين اجلاس "آيت‌الله عبدالله نظري خادم‌الشريعه" از علماي برجسته استان مازندران، امام جمعه موقت ساري و استاندار مازندران نيز حضور داشتند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار