ايراني ها به دليل بي توجهي به لزوم تبليغات در ساخت تيزر خلاقيت نشان نمي دهند.

ساسان سالور، كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش تيزر و پوسترهاي تبليغاتي در رشد صنعت سينما گفت: با توجه به شرايط موجود و وضعيت اكران در سينماي ايران نمي‌توان به صورت جدي درباره اين موضوع صحبت كرد اما به طور كلي در دنيا، اين موضوع داراي جايگاه خاص خود بوده و تهيه كنندگان هنگام شروع ساخت يك فيلم از همان ابتدا با پيگيري تبليغات فيلم خود از طريق پوستر و تيزرهاي تبيليغاتي آن را از اركان اصلي يك فيلم مي دانند.
وي افزود: در بازاريابي يك فيلم نيز از عكس و آنونس هاي تبليغاتي به منظور تاثيرگذاري در اكران فيلمها استفاده مي‌شود.
اين كارگردان با اشاره به نبود خلاقيت و نوآوري در ساختار تيزرها، عنوان كرد: از نقش موثر خلاقيت و نوآوري در تبليغات يك فيلم نمي‌توان چشم پوشي كرد زيرا مخاطبان هنگام مواجه با پوسترهاي تكراري بعد از مدتي ديگر توجهي به آن ها نمي‌كنند.
وي بيان كرد: اما به طور كلي به دليل حركت نكردن سينماي ايران به سمت استانداردهاي جهاني اين امر تعريف خاصي ندارد و حواشي پيرامون يك فيلم و تبليغات "دهان به دهان" تاثير به مراتب بيشتري نسبت به پوسترهاي تبليغاتي دارد.

*پوسترهاي تبليغاتي از اركان اصلي تبليغ يك فيلم است

سالور در ادامه با تاكيد به نقش موثر پوسترهاي تبليغاتي، خبر،‌ نقد و گزارش مطبوعات عنوان كرد: اين امر با تاثير بسيار زياد در ساختار اصلي سينما به عنوان ركن اصلي تبليغ يك فيلم قلمداد مي‌شود و به طور كلي در جشنواره هاي بزرگ دنيا مطبوعات سينمايي به طور قطعي از پوسترها استفاده مي كنند.
وي افزود: استفاده از پوسترهاي تبليغاتي، نفر، گزارش و خبر در مطبوعات به علت برخورداري از مخاطبان خاص خود گاهي شرط تهيه كنندگان براي تبليغ اثرشان است زيرا گاهي اوقات مخاطبان با ديدن پوستر يك فيلم در مجله به تماشاي آن فيلم علاقه نشان مي‌دهند.
اين كارگردان بيان كرد: به طور معمول در پوسترهاي يك فيلم به علت وجود ثبت تجاري به منظور جذب مخاطبان براي تماشاي آن فيلم بيشتر از عكس بازيگران استفاده مي شود.
اين كارگردان با اشاره به نقش مديريت شهري در استفاده از فضاهاي تبليغاتي و نحوه چيدمان آن در نقاط مختلف شهري اذعان كرد: در فيلم "بدرود بغداد" به تهيه كنندگي من و مركز گسترش، شهرداري به دلايل مختلف حاضر به نصب بيلبوردها در برخي مكان هاي خاص نشد.
وي بيان كرد: اين بيلبوردها با برخورداري از مخاطبان خاص خود بر روي فروش يك فيلم اثر مي‌گذارند اما در 10 سال اخير فيلم هايي خوب اكران شدند كه ضمن برخورداري از مخالفت هاي مسئولان، داراي حاشيه هاي تبليغاتي بودند.
وي افزود: براي مثال درباره فيلم "زندان زنان" اعلام شد كه ورود خانم هاي زير 18 سال براي تماشاي اين فيلم ممنوع است كه خود اين موضوع باعث تبليغات فراوان براي اين فيلم شد.
وي بيان كرد: در صورت همكاري معاونت سينمايي و شهرداري بيلبوردها قادر به تاثيرگذاري بيشتري خواهند بود اما متاسفانه در حال حاضر اين اتفاق نيفتاده است./ص
برچسب ها: سینما ، فروش ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.