مدت زیادی است که شیرجه روهای ملی پوش به حال خود رها شده اند و با توجه به بحث تعلیق آنها حضور در مسابقات آسیایی را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در بین رشته های فعال در فدراسیون شنا، شیرجه یکی از کم حاشیه ترین رشته ها است که مدت زیادی است به حال خود رها شده است.

در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون شنا بحث تعلیق است و ترکش های آنها نیز به تیم های ملی اثابت کرد و ملی پوشان کشورمان نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی دوبی برگزار شد حضور پیدا کنند و حتی نگرانی نیز برای از دست دادن پست های آسیایی و جهانی نیز وجود داشت که خوشبختانه امینی و مرادی در پست های خود ابقا شدند. اما با توجه به اینکه فدراسیون کشورمان از سوی کنفدراسیون شنای آسیا تعلیق شده است به همین دلیل نمی توانیم دررقابت های آسیایی حضور پیدا کنم اما خوشبختانه تیم های ملی در رشته های شنا و واترپلو موفق به حضور در رقابت های جهانی شدند اما در این بین سال است که در مسابقات برون مرزی حضور پیدا نکردند و در حال حاضر نیز آنها برنامه ای ندارند.

این گزارش حاکی است، با توجه به بحث تعلیق و عدم حضور در مسابقات برون مرزی اردوهای آماده سازی نیز تشکیل نمی شود و ملی پوشان در بلاتکلیفی به سر می برند با توجه به اینکه پیش از این در رشته شیرجه با مشکل کمیت وجود داشت و در حال حاضر نیز این مشکل وجود دارد و در صورتیکه شرایط به همین منوال پیش برود دیگر انگیزه ای برای ملی پوشان این رشته باقی نمی ماند و ان وقت است که با از دست دادن سرمایه های ملی کاسه چه کنم را در دست خواهیم گرفت.

البته با وجود بحث تعلیق در رشته های دیگر همچون شنا و واترپلو فعالیت هایی صورت می گیرد و آنها تمرینات خود را پیگیری می کنند اما در رشته شیرجه حتی ملی پوشان از حضور دراردوهای آماده سازی نیز محروم هستند و در این مدت فعالیتی برای آنهاانجام نشده است و چشمشان به حضور در رقابت های مختلف خشک شد.

در حال حاضر چین مهد شیرجه دنیا است و آنها با در اختیار نداشتن امکانات سخت افزاری مناسب به دنبال بالاترین جایگاه در دنیا هستند و به طوریکه همه ساله شیرجه روهای زیادی را نیز تربیت می کنند و به طوریکه از لحاظ کمیت باهیچ مشکلی مواجه نیستند اما در مقابل در کشورمان نه تنها ملی پوشان از داشتن کمترین امکانات محروم هستند بلکه به دنبال چاره ای برای فرار از بلاتکلیفی و رسیدن به شرایط ایده آل هستند و با ادامه این روند شیرجه روها قربانی خواهندشد./آق

برچسب ها: مرهم ، شیرجه ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار