مصرف زیاد گیاه دارویی سنبل الطیب یا والرین (Valerian) می تواند موجب ایجاد مسمومیت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس کارشناس امور دارو و تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اعلام هشدار در مورد مصرف خودسرانه گیاه دارویی سنبل الطیب یا والرین (Valerian) گفت: این گیاه از گذشته های دور به عنوان آرام بخش و ضد اضطراب استفاده می شده که از جمله محبوب ترین داروهای گیاهی در اروپا است و مکمل ها و داروهای گیاهی زیادی حاوی عصاره این گیاه در بازار دارویی ایران وجود دارد.
خدیجه کدیور افزود: مقدار مصرف معمول این فرآورده 200 میلی گرم در روز و200 تا 900 میلی گرم هنگام خواب است و موجب ایجاد حالت آرام بخشی می شود.
وی افزود : مصرف مقادیر زیاد این فرآورده موجب ایجاد مسمومیت می شود که معمولاً با علائم خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی ظاهر می شود.
به گفته وی مصرف سنبل الطیب همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی ها، ضد اضطراب ها، آرام بخش ها، خواب آورها و آنتی هیستامین ها می تواند بسیار خطرناک باشد.
همچنین مصرف این دارو در افرادی که در مشاغل نیازمند دقت و هوشیاری، فعالیت دارند و در دوران بارداری و کودکان زیر 3 سال توصیه نمی شود./س

برچسب ها: مصرف ، سنبل الطیب ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.