کمتر از چند هفته مانده به مذاکرات جدید با ایران، هیچ مقام آمریکایی برای مشورت به سرزمين‌هاي اشغالي نرفته و هیچ مقام صهيونيست هم برای این کار به واشنگتن دعوت نشده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5، صهیونیست‌ها از اینکه آمریکا تصمیم گرفته آنها را در جریان جزئیات مذاکرات قرار ندهد، ابراز نگرانی می‌کنند.

پیروزی باراک اوباما در انتابات ریاست جمهوری آمریکا و هم‌زمان احتمال زیاد پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو در انتخاباتی که در ماه ژانویه در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد، این احتمال را تقویت کرده است که تنش میان این دو مجددا اوج بگیرد.

به همین دلیل نگرانی از اینکه آمریکا هر چه بیشتر در موضوعات مربوط به ایران از رژيم صهيونيستي فاصله بگیرد اکنون در محافل سیاسی تل آویو در حال قوت گرفتن است.

امانوئل روزن تحليلگر سياسي و امنیتی روز 22 آذر 1391 در این باره  به کانال دهم تلویزیون اسرائيل گفته است: «مسئله بسيار نگران‌کننده براي اسرائيل آن است که اوباما قصد ندارد اين بار اين رژيم را در رايزني‌ها در مورد مسئله ايران مشارکت دهد. بنابراين دولت آمريکا توجهي به موضع اسرائيل در اين باره نخواهد داشت. اين مسئله به معناي نوعي تنش اضافي در روابط بين دولت آمريکا و دولت نتانياهو است».

آنچه این نگرانی را برای صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند این است که کمتر از چند هفته مانده به مذاکرات جدید با ایران، هیچ مقام آمریکایی برای مشورت به سرزمين‌هاي اشغالي نرفته و هیچ مقام صهيونيست هم برای این کار به واشینگتن دعوت نشده است.

اوباما و نتانیاهو قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا تنش عمیقی را درباره موضوع هسته‌ای ایران تجربه کردند.

نتانیاهو عقیده داشت تنها راه متوقف شدن برنامه هسته‌ای ایران این است که آمریکا یک خط قرمز صریح پیش روی این برنامه ترسیم کند و این خط قرمز هم نباید چیزی جز تهدید صریح ایران به حمله نظامی از سوی آمریکا باشد، اما اوباما تا روز آخر این درخواست را نپذیرفت و تاکید کرد که آمریکا سیاست خود درباره ایران را مستقلا و بدون تاثیر پذیری از هیچ طرف دیگری تنظیم می‌کند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار