قیمت برنج پاکستانی پنج درصد خرده از ۴۳۰ دلار به ۴۴۰ دلار رسید که بالاتر از قیمت برنج پنج درصد خرده هندی است که قیمت آن از ۴۲۳ دلار به ۴۳۵ دلار به ازای هر تن رسید. در همین حال، چین با خریدش از ویتنام در ابتدای امسال، جای بهترین خریدار برنج ویتنامی یعنی اندونزی را گرفت. هرچند اکنون چین با تغییر روند خود و خرید از پاکستان، موجب افزایش قیمت برنج پاکستانی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران در روزهای پایانی ماه نوامبر قیمت برنج ویتنامی به دلیل تقاضای کم و چشم‌انداز رو به کساد معاملات در چند ماه آینده، کاهش یافت و در صورتی که تقاضای تازه‌ای برای جذب محصول جدید در ابتدای سال آینده وجود نداشته باشد، قیمت‌ها باز هم کاهش می‌یابد.
 
قیمت برنج پنج درصد خرده از ۴۴۰ دلار به ۴۲۲ دلار به ازای هر تن سقوط کرد که قیمت پایه بدون هزینه حمل است. قیمت با هزینه حمل ۴۵۵ دلار است. 

یک صادرکننده ویتنامی گفت این بار نگران هستند که محصول برنج زمستان- بهار برسد و آنها هنوز قراردادهای سال بعد را نبسته باشند و اگر هیچ قرارداد تازه‌ای بسته نشود، قیمت‌ها شاید پایین‌تر هم بیاید. 

برنج زمستان- بهار بیشترین محصول غلاتی است که از ویتنام صادر می‌شود و برداشت آن غالباً از ماه مارچ شروع می‌شود. صادرات برنج ویتنامی در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۷/۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و طبق پیش‌بینی وزارت کشاورزی ۴۴/۷ میلیون تن بوده است. 

خرید‌های چین نیز از افزایش صادرات حمایت کرده است. چین با خریدش از ویتنام در ابتدای امسال، جای بهترین خریدار برنج ویتنامی یعنی اندونزی را گرفت. هرچند اکنون چین با تغییر روند خود و خرید از پاکستان، موجب افزایش قیمت برنج پاکستانی شده به طوری که قیمت آن بالاتر از نوع هندی رفته است. چین ۵۰ هزار تن برنج پاکستانی به قیمت ۴۳۰ دلار به ازای هر تن خرید. 

قیمت برنج پاکستانی پنج درصد خرده از ۴۳۰ دلار به ۴۴۰ دلار رسید که بالاتر از قیمت برنج پنج درصد خرده هندی است که قیمت آن از ۴۲۳ دلار به ۴۳۵ دلار به ازای هر تن رسید. بازار برنج هندی بعد از فروش بالایی که نیمه اول هفته داشت، آرام شد. یک تاجر هندی گفت هند به این باور رسیده که می‌تواند فروشش را از ۵۰ میلیون تن به ۷۰ میلیون تن برساند.


منبع خبر : تجارت فردا

برچسب ها: برنج ، پاکستانی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار