هزاران تن از مردم ترکیه با برگزاری تظاهرات اعتراض‎آمیز در شهر آدنا، علیه جنگ‎افروزی و سیاست‎های توسعه طلبانه و مداخله‎جویانه امریکا و حمایت واشنگتن از شبه‎نظامیان تروریست در سوریه، فریاد اعتراض سر داده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ تظاهرکنندگان روز جمعه با محکوم کردن دولت ترکیه و پیروی آن از سیاست‎های واشنگتن، شعارهایی انتقاد آمیز سر دادند که از آن جمله می‎توان به شعار «ما شانه به شانه یکدیگر به مقابله با فاشیسم بر می‎خیزیم» اشاره کرد.
به گفته سخنگوی معترضان، شبه‎نظامیان و تروریست‎ها در سوریه، چند روز پیش ده‎ها علوی را کشتند و این درحالی بود که رسانه‎های تحت حمایت غرب و قدرت‎های امپریالیستی، بی‎شرمانه مدعی شدند که این افراد به دست نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه کشته شدند.
وی در ادامه تصریح کرد، امریکا و متحدانش به دروغ ادعا می‎کنند که در حال توسعه دموکراسی در سوریه هستند چرا که آن‎ها اکنون ماه‎ها است که در سوریه به قتل عام و کشتار مشغول هستند.
وی در ادامه تاکید کرد که امپریالیست‎ها مسول جنایاتی هستند که در حال حاضر در بحران سوریه اتفاق می‎افتد.
کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است.
دولت سوریه اعلام کرده است که خشونت و ناآرامی از خارج از این کشور سازماندهی می‎شود و علاوه بر آن گزارش‎هایی در دست است که نشان می‎دهد شمار زیادی از شبه‎نظامیان از اتباع خارجی هستند.
گروه‎های شبه‎نظامی فعال در سوریه که از جانب برخی از کشورهای غربی و متحدان آن‎ها در منطقه همانند قطر، عربستان سعودی و ترکیه حمایت می‎شوند، اکنون بیش از ۲۰ ماه است که تلاش دارند دولت سوریه را سرنگون کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار