يک تحلیلگر مسائل اقتصادی و بازرس سابق دولت آمریکا، در گفتگو با الجزیره تاکید کرد؛ تخلف در بانکهای بزرگ آمریکا به علت نبود مجازات برای عاملان، همه گیر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ ویلیام بلک درباره جریمه دو میلیارد دلاری بانک اچ اس بی سی، برای معاملاتش با ایران و کارتل های مواد مخدر در مکزیک گفت؛ با توجه به موارد متعدد تخلف، اصلا نباید بانک اچ اس بی سی دیگر وجود داشته باشد و در واقع این بانک می بایست به موسسات مالی کوچکتری تقسیم شود.  
متاسفانه تا کنون هیچ کدام از بانکداران بزرگی که عامل بحران مالی سال 2008 در آمریکا بودند، محاکمه نشده یا به زندان نیفتاده اند و به همین علت، بانکداران تا کنون توانسته اند با خیال راحت و برخورداری از مصونیت هر تخلفی مرتکب شوند.  
FBA اذعان کرده است؛ تخلف در بانک های آمریکا همه گیر شده و اساسا در بانک ها مدیران ارشد برای کسب پول بیشتر، هم خود و هم زیردستانشان را تطمیع می کنند تا چنین تخلفاتی را مرتکب شوند، خلاصه اینکه مجازات نشدن عاملان تخلفات بانکی باعث شده است تا بانک ها به عنوان موسسات تبهکاری فعالیت کنند و همین امر موجب وارد آمدن ضربه سنگین به اعتبار نظام مالی غرب شده است.
برچسب ها: تخلف ، بانک ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار