وزير دادگستري مصر درباره پيامد راي منفي به قانون اساسي مصر هشدار داد و گفت:‌ راي نه به قانون اساسي به معني سقوط مصر است نه سقوط اخوان المسلمين.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ احمد مکي با بيان اينکه با اقدام قضات در تحريم نظارت بر انتخابات يا تعليق فعاليت دادگاه ها مخالف است، افزود:‌آنچه اين روزها در مصر شاهد هستيم نتيجه اختلاط سيستم قضا با سياست است.

وي که در گفتگو با تلويزيون الحيات مصر سخن مي گفت افزود:‌کميسيون عالي انتخابات از ارتش خواسته است تا امنيت همه پرسي را تامين کند اما اجراي اين خواسته نيازمند آن بود که به ارتش اختيار ضابطان قضايي داده شود و اين اختيار به آنان داده شد.

به گزارش پايگاه خبري محيط، مکي افزود:‌«ممکن است مخالفان پيش نويس قانون اساسي، نظرات و نگراني هايي داشته باشند اما بايد بدانند تصويب اين قانون حقي را از آنان ضايع نمي کند زيرا پس از تشکيل پارلمان ، مخالفان اين فرصت را خواهند داشت که با راي يک پنجم پارلمان اصلاحاتي را در قانون اساسي به وجود بياورند.

وي با انتقاد از مخالفان گفت:‌« آنان فقط در پي مخالفتند و به شيوه خروج از بن بست و بحران نمي انديشند ضمن اينکه بايد بدانند راي نه به قانون اساسي به معني سقوط اخوان المسلمين يا حزب آزادي و عدالت نيست بلکه به معني سقوط مصر است».
وي افزود: « من هم از جمله معترضان به حکم رئيس جمهوري براي برکناري عبدالمجيد محمود دادستان کل سابق کشور بوده ام».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار