دو دانشجوی رشته مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، موفق به طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با برد پروازی 70 کیلومتر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رامتین و سعید سلیمی سازنده این هواپیمای بدون سرنشین هستند که طی مدت 9 ماه به صورت تخصصی بر روی این طرح به عنوان پروژه کارشناسی خود فعالیت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از ویژگی های این هواپیما که نیروی حرکتی آن به صورت الکتریکی طراحی و ساخته شده، دارای قابلیت های حمل بار، نصب دوربین، ضبط فیلم و سیستم عکسبرداری هوایی است که این دانشجویان طی مراسمی با حضور مسوولان دانشگاه موفق به آزمایش پروازی آن شدند.

رامتین و سعید سلیمی که به طور مشترک نسبت به طراحی و ساخت این هواپیما اقدام کرده اند، می گویند: از تفاوت های این هواپیما نسبت به سایر هواپیماهای بدون سرنشین مشابه، این است که بال هواپیما نسبت به بدنه آن کوچکتر محاسبه و طراحی شده به همین دلیل، قابلیت توانایی حمل بار، نصب دوربین و شتاب آن را افزایش می دهد.

این هواپیمای بدون سرنشین علاوه بر گشت‌زنی با امکان نصب دوربین، دارای قابلیت شناسایی و تعیین مکان هدف با توان پرواز در ارتفاع بیش از 500 متری از سطح زمین است.

همچنین دکتر محسن حیاتی، استاد راهنمای این پروژه در حاشیه پرواز آزمایشی هواپیمای بدون سرنشین، گفت: پروژه هواپیمای بدون سرنشین توسط این دانشجویان از 9 ماه پیش شروع شد و این پروژه در برگیرنده دو راهکار مهم بود، نخست طراحی آیرودینامیک این هواپیما مورد ارزیابی قرار گرفت و هدف بعدی ما، طراحی سیستم قدرت یا بعد راه انداز آن بود.

این دانشیار گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: از زیبایی ها و نکات برجسته این طرح، وزن سبک هواپیما است، که حدود 1200 گرم دارد. همچنین توان و سرعت مناسب آن ازمزیت های دیگر هواپیما می باشد. به طوری که سرعت هواپیما به همراه بار 50 کیلومتر و بدون بار 70 کیلومتر بر ساعت است و براساس قابلیت هایی که این هواپیما دارد، سیستم سرعت و قدرت آن را می توان تا حد زیادی ارتقاء داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.