فرماندار كوثر از پایان یافتن مطالعات احداث پنج سد خاكی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سیدسعدالله رییس ساداتی افزود: این سدها در روستاهای تبریزق ، سنگ آباد ، زرج آباد ، زاویه كرد و مرشت احداث می شود و با احداث و افتتاح این طرح ها حدود چهار هزار هكتار از اراضی این شهرستان زیركشت آبی می رود.

وی با بیان این كه اساس و بنیان روستا بر پایه تولید رقم خورده گفت: افزایش اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به روستاها برای تامین آب شرب و زراعی و تلاش برای حل مشكل جاده های روستایی ، احداث زمین ورزشی در تمام روستاها ، اختصاص تسهیلات برای مقاوم سازی مسكن روستایی و اجرای دهها طرح و پروژه در روستاها از جمله اقدامات انجام شده درسال جاری می باشد.

فرماندار كوثر افزود: تاكنون افزون بر سه هزار و یكصد سند مالكیت روستایی در این شهرستان صادر شده و اعطای سند مالكیت در چهار روستا نیز در حال انجام است.

رییس ساداتی گفت: با وضعیت موجود در آینده جشن پایان اعطای سند مالكیت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: صدور سند مالكیت روستایی زمینه ماندگاری و تثبیت حضور روستاییان را در این مناطق فراهم كرده است.

فرماندار كوثر اظهار كرد: با صدور این اسناد روستانشینان قادر هستند در دریافت تسهیلات بانكی موانع و مشكلات پیش رو را برطرف كرده و با سرعت این تسهیلات را دریافت كنند.

رئیس ساداتی با اشاره به اختصاص 45 درصد از بودجه عمرانی شهرستان به عمران و توسعه روستایی افزود: الزام تخصیص 100 درصد اعتبارات مربوط به روستاها نیز از دیگر اقداماتی است كه توسعه و عمران روستایی را مطلوب‌تر خواهد كرد/س

برچسب ها: اردبیل ، مطالعه ، پنج ، سد ، خاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.