معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: 800 میلیارد تومان بودجه برای 38 طرح کلان ملی مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در افتتاحیه هفته ی پژوهش طی سخنرانی در سالن همایش های شهید بهشتی گفت: هم اکنون توجه ویژه ای به بحث های تبدیل علم به ثروت، چرخه ایده تا ثروت، هدفمندی پژوهش ها و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت شده چنانچه فعالیت هایی از جمله پیگیری طرح های کلان ملی، دکتری پژوهش محور، طرح نظام ملی نوآوری و پژوهش های مشترک در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: امسال دومین گرد همایی برای تحول دانشگاه ها در کشور صورت گرفته که البته طرح های کلان ملی نیز جزئی از آن است و کارها و فعالیت های در این خصوص در کمیسیون شورای عالی عتف مورد بررسی و در نهایت 38 طرح کلان ملی مورد نیاز کشور تصویب شد که این طرح های ملی در زمینه های مختلف علمی بوده و 45 دانشگاه از دانشگاه های کشور در این خصوص فعالیت های زیادی را انجام می دهند.

وی در ادامه به میزان بودجه ای که مربوط به این طرح ها اختصاص داده شده اشاره کرد و گفت: 800 میلیارد تومان برای طرح های کلان ملی مصوب شده که این طرح ها شامل شش پروژه در خصوص محیط زیست قرار دادهای نفت، بخش های دفاعی و حمایت از پژوهش های بخش خصوصی بوده که در این خصوص البته سایر پروژه ها نیز وجود دارد.

وی افزود: از خصوص بحث دکتری پژوهش محور باید بگویم که اساس این امر یک پروژه است و هم اکنون 1200 دانشجو در این بخش مشغول به تحصیل هستند که البته ظرفیت پذیرش این دانشجویان افزایش می یابد.

مهدی نژاد به آماده سازی نسخه اول طرح نظام ملی نو آوری اشاره کرد و گفت: طرح نظام ملی نو آوری نسخه اول آن آماده و به شورای عالی عتف ارائه شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار