فرماندار اردبیل گفت: 30 درصد مدارس به ویژه در مدارس روستایی اردبیل از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یوسف اکبری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: حادثه تاسف‌بار و ناگواری که در پیرانشهر رخ داد هشداری برای همه ما بود تا با مراقبت جدی مدیران واحدهای آموزشی در حفاظت از مواد سوختی و آتش‌زا بکوشیم تا ایمنی وسایل گرمایشی را بیشتر از گذشته مدنظر داشته باشیم.

وی گفت: مدیران مدارس و مسئولان واحدهای آموزشی باید به لحاظ شرایط جوی نامساعد و شدت برودت هوا در اردبیل با مسئولیت‌پذیری فنی و اصولی ضمن مراقبت از مواد آتش‌زا در تامین، توزیع و استفاده صحیح از مواد سوختی مراقبت کنند.

فرماندار اردبیل افزود: با این مراقبت‌ها در حقیقت سلامت دانش‌آموزان و امنیت روحی و روانی اولیا حفاظت و صیانت شده و ما با نهایت دقت و مراقبت‌های پیشگیرانه در مدارس اجازه بروز حوادث تلخ و تکراری نظیر پیرانشهر را نمی‌دهیم.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از بخاری‌های نفتی آن هم غیر‌استاندارد به حداقل رسیده و بساط آن در مرکز استان برچیده شده است، گفت: اگر از بخاری‌های نفتی نیز استفاده می‌شود اغلب در مناطق روستایی و آن هم به شکل استاندارد و ایمن است.

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود:‌ باید در سال‌های تحصیلی آتی از هم‌اکنون نسبت به برطرف کردن نیازمندی‌های دغدغه‌آمیز در این زمینه با اولویت اقدامی به موقع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده مدارس از سیستم گرمایشی به دو شکل مجاز است،گفت: دو نوع سیستم گرمایشی شامل حرارت مرکزی و بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد برای مدارس مجاز تشخیص داده شده است.

اکبری  افزود: به مدیران و مسئولان مدارس توصیه می شود از وسایل گرمایشی کم‌خطر و با مهر استاندارد استفاده کنند و در زمینه استفاده از این وسایل نیز نهایت دقت و جوانب احتیاط را مدنظر داشته باشند/ب.

برچسب ها: اردبیل ، بخاریهای ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.