استاندارگفت: اولویت تخصیص 910 میلیارد ریال اعتبار بخش کشاورزی این استان افزایش تولید محصولات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، شعبانی فرد در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود : در راستای توزیع اعتبارات تسهیلاتی سال 91 بخش کشاورزی طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی در اولویت دوم قرار داشته و به ارتقا میزان تولید محصولات زراعی، باغی و دامی باید توجه شود.

وی گفت : این میزان اعتبار در قالب 180 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 730 میلیارد ریال تسهیلات با سود 13 درصد است و فرمانداران و روسای جهاد کشاورزی استان موظف به معرفی طرح های دارای اولویت هستند.

شعبانی فرد ادامه داد: افزوده شدن بیش از 11 هزار هکتار به وسعت مزارع استان در راستای افزایش تولید محصولات استراتژیک از اقدامات مطلوب در حوزه کشاورزی و اقتصادی است.

وی گفت : در همین راستا 24 طرح تولید محصولات کشاورزی با سرمایه گذاری بالای 12 میلیارد و 500 میلیون ریال و ایجاد بیش از دو هزار و 400 فرصت شغلی از اقدامات موثر در حوزه تولید است.

شعبانی فرد افزود : تولید گوشت قرمز و سفید با توجه به برنامه پنجم توسعه باید در استان مورد حمایت و دقت واقع شود تا علاوه بر افزایش کمیت، ارتقا کیفیت را نیز به همراه داشته باشد.

استاندارافزایش تولید در این حوزه را نیازمند بهره گیری از دانش روز برشمرد که باید با استانداردهای جهانی همخوانی داشته باشد./س

برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.