علیرضا مجیدی در وبلاگ يک پزشک اورد: عکس مشهور تیله آبی در سال ۱۹۷۲ توسط مسافران آپولو ۱۷ از فاصله ۲۸ هزار مایلی از زمین گرفته شده بود، البته بعد از این عکس هم ناسا و هم «روس‌»‌ها عکس‌های پرتره‌ای زیبای دیگری هم از زمین گرفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،پیش از این در یک پزشک برایتان در مورد عکس مشهور «تیله آبی» نوشته بودم، عکس مشهور تیله آبی در سال ۱۹۷۲ توسط مسافران آپولو ۱۷ از فاصله ۲۸ هزار مایلی از زمین گرفته شده بود، البته بعد از این عکس هم ناسا و هم «روس‌»‌ها عکس‌های پرتره‌ای زیبای دیگری هم از زمین گرفتند.

اما حالا ناسا پرتره‌‌های زیبا از زمین در هنگام شب گرفته است، البته از آنجا که همیشه مقداری از زمین را ابر گرفته، این عکس‌ها حاصل ترکیب چند عکس با هم هستند. این عکس‌ها در طی سه هفته در سال میلادی جاری توسط یک ماهواره‌های ناسا بعد از ۳۱۲ بار گردش به دور زمین گرفته شدند.

حجم کل عکس‌ها ۲٫۵ ترابایت بود. این ماهواره از فناوری جدیدی استفاده می‌کرد که با آن می‌توانست سیگنال‌های خیلی ضعیف نور را هم دریافت کند. دانشمندان برای ایجاد عکس‌ها نهایی نورهایی که جنبه غیرانسانی داشتند مثل نور حاصل از بازتاب نور ماه یا نور شفق قطبی را حذف کردند، ‌تا عکسی به دست می‌آید فقط روشنایی شهرهای و مناطق مسکونی زمین را بنمایاند.

اما عکس‌ها: در این ۳ عکس می‌توانید، کره زمین را از ۳ زاویه در هنگام شب ببینید. با کلیک بر روی هر عکس می‌توانید آن را در نمای بزرگ‌تر مشاهده کنید.

 

 



 



این هم عکسی که ایران را به صورت زوم‌شده نشان می‌دهد:

 

برچسب ها: ناسا ، عکس ، زمین ، وبلاگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.