سوزان رایس نماینده آمر یکا در سازمان ملل متحد از نامزد شدن خود برای پست وزارت خارجه انصراف و زمینه را برای حضور جان کری سناتور کهنه کار دموکرات مهیا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، تحلیلگران سیاسی اعلام کردند سوزان رایس بعلت انتقاد های شدید به ویژه در خصوص حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی و نیز تاریخچه خدمات وی در دولت بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا و اینکه ممکن است انتخاب وی بعنوان وزیر امور خارجه ، تاثیرات سوء زیادی در دولت باراک اوباما ببار آورد ، از نامزدی برای این پست منصرف شده است. 
کارشناسان سیاسی در عین حال موفقیت های وی در طول نمایندگی اش در سازمان ملل متحد از جمله وضع تحریم های بسیار شدید علیه ایران و نیز مداخله نظامی آمریکا در لیبی با هدف حفظ جان هزاران نفر غیر نظامی را نیز بعنوان کارنامه درخشان وی محسوب می کنند. از سوی دیگر گفته می شود اینک سناتور جان کری دیپلمات کارکشته دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که خود مشتاق دست یابی به این پست است ، نامزد بی رقیب برای پست وزارت امور خارجه آمریکا شده است. جمهوری خواهان زیادی نیز همراه با دموکراتها از نامزدی جان کری حمایت کرده اند . جان کری در طول سالیان اخیر روابط بسیار نزدیکی با بیشتر سران دنیا برقرار کرده است. سفر جان کری به پاکستان و افغانستان و مجاب کردن حامد کرزای رئیس جمهوری این کشور برای قبول برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از جمله اقدامهای دیپلماتیک بین المللی وی محسوب می شود. 
برچسب ها: بین الملل ، ریس ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار