نظاميان رژيم صهيونيستي دو تصويربردار خبرگزاري رويترز را در شهر الخليل به شدت کتک زدند و آنان را مجبور کردند تا لباسهايشان را از تن در آورند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، خبرگزاري رويترز در گزارشي از الخليل نوشت:‌ پس از کتک زدن اين دو تصويربردار و اجبار آنها به درآوردن لباس، به سوي آنها گاز اشک آور شليک کردند و آنها را به حال خود رها کردند در شرايطي که يکي از اين دو بايد به بيمارستان منتقل مي شد.
اويتال ليبوويچ يکي از سخنگويان ارتش اسرائيل در اين باره گفت در اين زمينه تحقيق مي شود اما تا به حال اطلاعات خاصي به دست نياورده است.
يسري الجمل و مامون وزوز دو تصويربردار رويترز هستند که در مرکز شهر الخليل مورد ضرب و شتم نظاميان اسرائيلي قرار گرفتند.
اين دو مي گويند : يک گشتي پياده اسرائيلي خودروي ما  را در نزديکي ايستگاه بازرسي در منطقه اي که اخيرا يک جوان فلسطيني  در آن منطقه با شليک گلوله ارتش اسرائيل کشته شد متوقف کردند در شرايطي که کلمه (تي وي) با خط درشت و واضح بر روي خودروي ما  نوشته شده است و ما نيز لباس مخصوص ( لباس آبي رنگ با نوشته press)  بر تن داشتيم .
اين دو افزودند:‌  ما را از خودرو پياده کردند و با اين اتهام که براي موسسه حقوق بشري غير  دولتي  بيت سليم اسرائيل کار مي کنيم، به ما حمله ور شدند و به شدت ما را کتک زدند و حتي اجازه ندادند کارت شناسايي خود را نشان دهيم بلکه ما  را مجبور کردند لباسمان را از تن خارج کنيم.
اين دو افزودند: نظاميان اسرائيلي با دو خبرنگار تلويزيون محلي فلسطين نيز برخوردي مشابه داشتند، آنان به سوي ما  گاز اشک آور شليک کردند و حتي ماسک و دوربين همراه ما را از ما گرفتند.
پس از اين حادثه وزوز( يکي از تصويربرداران رويترز) به دليل مشکلات تنفسي به بيمارستان منتقل شد.
استفان .جي . ادلر سردبير رويترز  با ابراز تاسف از اين اتفاق گفت: ما به مقامات اسرائيلي مراتب نگراني خود را به دليل بدرفتاري نظاميانشان ابراز داشته ايم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار