کشتار کودکان در مدرسه سندي هوک بر اثر تيراندازي، رئيس جمهور اين کشور را براي کنترل سلاح تحت فشار قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،  



مرگ 10 هزار نفر در آمريکا در سال 2012
در سال جاري ده هزار نفر در آمريکا به ضرب گلوله کشته شدند .

احتمالا وجود برنامه ريزي قبلي براي کشتار مدرسه ابتدايي آمريکا
ماموران اف بي آي معتقدند کشتار مدرسه سندي هوک آمريکا با انگيزه قبلي و با برنامه ريزي صورت گرفته است.

تحقيق دانشگاه هاروارد : نتيجه معکوس کنترل سلاح در آمريکا
ترويج فرهنگ خشونت در آمريکا يکي از علل افزايش قتل عامهاي اخير در اين کشور بوده است بگونه اي که دانشگاه هاروارد در تحقيقي با عنوان «کنترل سلاح نتيجه معکوس دارد» به بررسي اين موضوع در آمريکا پرداخت.

جرم و جنايت در آمريکا بيست برابر ديگر کشورهاي غربي
روزنامه واشنگتن پست در گزارشي ميزان جرم و جنايت در آمريکا را بيست برابر ديگر کشورهاي پيشرفته جهان دانست.

کشتار در مدارس آمريکا نتيجه جدا کردن دين از آموزش است
مايک هاکبي نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري آمريکا کشتار اخير نزديک به سي نفر را در مدرسه اي در ايالت کنتيکت اين کشور ناشي از نبود آموزش هاي مذهبي در مدارس دانست.


بيش از 30 هزار نفر در سال 2011 در آمريکا قرباني سلاح گرم شده اند
پايگاه اينترنتي آتلانتيک سيتيز نيز در مقاله اي به قلم ريچارد فلوريدا با اشاره به حادثه وحشتناک تيراندازي در مدرسه اي ابتدايي در شهر نيوتاون ايالت کنتيکت آمريکا آورد ،آمار و ارقام نشان مي دهد خشونت با سلاح گرم در آمريکا بسيار شايع شده است؛ بيش از 30 هزار نفر در سال 2011 قرباني انواع خشونت و جنايت مانند قتل و خودکشي با سلاح گرم شده اند.


اوباما براي انجام اقداماتي جدي جهت کنترل سلاح در آمريکا تحت فشار است
خبرگزاري رويترز در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت در پي تيراندازي روز جمعه در مدرسه اي ابتدايي در سندي هوک شهر نيوتاون ايالت کنتيکت آمريکا باراک اوباما با چشماني اشکبار درخواست کرد اقدامات معناداري براي مقابله با اين نوع حوادث در اين کشور اجرا شوند. اين حادثه باعث شده است که اوباما و ديگر دمکرات هاي آمريکا که در سال هاي اخير با مساله کنترل تسليحات در اين کشور و در دسترس بودن سلاح هاي خودکار در دست افراد مختلف با تسامح و سهل انگاري برخورد کرد اند با فشارهاي جديدي مواجه شوند.

پوتين فاجعه تيراندازي در آمريکا را محکوم کرد
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه فاجعه تيراندازي اخير در آمريکا را که به کشته شدن بيست و هشت نفر منجر شد، به باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا تسليت گفت.

سرنخ هاي جديد از متهمان قتل عام 
نيروهاي امنيتي آمريکا، جسدِ برادر فردي را که متهم به تيراندازي در مدرسه کنکتيکت است، داخل ساختماني در ناحيه هوبوکِن در ايالت نيوجرسي پيدا کردند. 
پليس نيوجرسي هم اکنون اين ساختمان را با نوار زرد رنگ محصور کرده است و گروه هاي خنثي سازي بمب نيز به محل اعزام شده اند.

تجمع فعالان صلح مقابل کاخ سفيد
چند ساعت پس از تيراندازي کنکتيکت ، دهها نفر در برابر کاخ سفيد تجمع کردند و از رئيس جمهور خواستند اقدامي صورت دهد.باراک اوباما در سخنراني خود تلويحا اعلام کرد که به اين موضوع فکر مي کند ، ضمن اينکه اظهاراتش مبهم بود. باراک اوباما در مبارزات انتخاباتي سال 2008 وعده داده بود قوانين مربوط به حمل سلاح را تشديد کند. اما اين وعده ها بي نتيجه ماند.


اعتراضات گسترده به قوانين حمل سلاح آمريکا در شبکه هاي اجتماعي 

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر صحبت‌های جی کارنی ـ سخنگوی کاخ سفید ـ پس از حادثه امروز را مورد اعتراض قرار داده‌اند که پس از آنکه از وی درباره تجدید نظر در قوانین حمل سلاح پرسیده شد گفت: امروز، روز صحبت درباره این موضوع نیست. ما در حال بررسی حادثه هستیم.

اوباما: ما فجایع زیادی نظیر فاجعه شهر نیوتاون از سر گذرانده‌ایم
باراک اوباما خواستار آن شد که اقداماتی موثر برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتحاذ شود. 

اتحاديه اروپا تيراندازي آمريکا را محکوم کرد
"خوزه مانوئل بروسو" رئيس كميسيون اروپائي گفت "من عميقا از اين حادثه تحت تاثير قرار گرفتم و وحشت زده شدم. من از طرف اتحاديه اروپا تسليت خود را به خانواده هاي قربانيان اين جنايت اندوهبار ابراز مي دارم." 
 
اعلام 4 روز عزاي عمومي در آمريکا 
 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پی قتل عام دهها کودک در ایالت کنکتیکت در حکمی ضمن دستور به نیمه بر افراشته شدن تمام پرچم های کشور ، چهار روز عزای عمومی در آمریکا اعلام کرد. سی ان ان به جزئیات این خبر اشاره ای نکرد.


اشک تمساح اوباما براي کودکان قتل عام شده
رئیس جمهور آمریکا در حالي که اشک مي ريخت فاجعه قتل عام در دبستان سندی هوک را تسلیت گفت.


اف بي آي هم به کمک پلي محلي آمد
اف بی آی قرار است که در تحقیقات به مقام های پلیس محلی کمک کند

اسامي قرباني ها هنوز اعلام نشده
هنوز نام هیچ یک از قربانیان حادثه اعلام نشده است. پلیس در کنفرانس مطبوعاتی خود که حوالی ساعت 6 و نیم عصر به وقت گرینویچ برگزار شد، از دادن اطلاعات بیشتر درباره حادثه و تعداد کشته شدگان خودداری کرد. قرار است به زودی پلیس کنفرانس مطبوعاتی دیگری برگزار کند.

مدرسه مجهز به سيستم امنيتي بوده
مدرسه ساندی هوک نیز همچون دیگر مدارس از سیستم حفاظتی و امنیتی برخوردار بوده و کارشناسان احتمال می دهند که فرد تیرانداز را مسئولان مدرسه می شناخته اند و به همین دلیل اجازه ورود به مدرسه را داشته است، با این حال هنوز نمی توان این احتمال را تایید کرد.















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار