عضو كميسيون سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد به سبب وجود بيمارستان فوق تخصصي رضوي به عنوان قطب توريسم درماني شرق كشور مطرح است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدرضا محسني ثاني افزود: ايران در ابعاد مختلف توفيقات خوبي را كسب كرده و در بخش سلامت هم مي‌تواند به شاخص هاي خوبي دست يابد.

وي با تاكيد بر جايگاه غنايي كه كشور در خدمات پزشكي و درماني منطقه دارد ادامه داد: بيمارستان فوق تخصصي رضوي به عنوان بيمارستان نمونه با شاخص هاي بالايي كه از نظر تخصص هاي نيروي انساني و امكانات و تخصص هاي لازم دارد و همچنين مديريت فوق العاده خود جايگاه برتري در شرق كشور دارد كه مي توان با استفاده از اين جايگاه در جذب گردشگر سلامت براي كشور مفيد فايده باشد.

محسني ثاني خاطرنشان كرد: مشهد به سبب وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) جاذبه قوي اي در جذب گردشگر دارد و به عنوان قطب توريسم درماني و همچنين زيارتي مورد توجه بسياري از مسلمانان از سراسر كشورهاي اسلامي قرار مي گيرد.

عضو كميسيون سياست خارجی مجلس گفت: برگزاري كنگره هاي علمي و پزشكي بسيار ارزشمند است اما در صورتي كه مداوم باشد و از نتايج آن در علم پزشكي و گسترده استفاده شود.

وي در ادامه عنوان كرد: بازآموزي و آشنايي با متخصصان ديگر كشورها و همچنين ارائه دستاوردها و نظريات جديد از نتايج برگزاري كنگره ها و كنفرانس هاي علمي به شمار مي آيد و مي تواند سبب ارتقا سطح دانش علمي،‌ آشنايي افكار عمومي و معطوف كردن آنها به مسائلي كه ايران در آن جايگاه قابل قبولي دارد است.

محسني ثاني بيان كرد: در راستاي جذب توريسم درماني و كساني كه نياز به خدمات درماني و بهداشتي دارند صنعت گردشگري و مراكز درماني و بيمارستان ها بايد با همكاري در تقويت زيرساخت هاي آن كمك كنند.

عضو كميسيون سياست خارجی مجلس افزود: مجلس شوراي اسلامي در راستاي رسيدن به اهداف گردشگري سلامت و رفع خلاهاي قانوني نقش مهمي دارد و بايد قوانینی را در راستاي تسهيل اين امر تصويب كند.

وي خاطرنشان كرد: از سياست هاي كلي نظام اتكا به بخش خصوصي است و با استفاده از اين بخش ها می توان در راستاي بهره برداري از امكانات بهتر و خدمات مطلوب تر گام برداشت.

محسني ثاني با تاكيد بر ايفاي مسئوليت بخش هاي خصوصي در كشور اظهار كرد: بايد بتوانيم از ظرفيت هايي كه در كشور وجود دارد و امكانات بالقوه در راستاي توليد ثروت و ارز آوري استفاده شود كه گردشگري سلامت در اين ميان از ظرفيت بالايي در اين بخش برخوردار است./س


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.