اجازه بازديد از تاسيسات هسته‌اي در چارچوب NPT‌، شرط مجلس براي اجراي فاز دوم هدفمندي، استيضاح وزير آموزش و پرورش، احياي درياچه اروميه، احتمال تعمد در ارائه ديرهنگام بودجه، عدم اجماع اصلاح‌طلبان روي خاتمي، لزوم بازنگري مكرر قانون انتخابات و ارتباط با مصر از مهم‌ترين عناوين گروه سياسي امروز (جمعه) باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(جمعه 24 آذرماه) به شرح زير است:

نقوی حسینی: بازرسان آژانس براساس معیارهای فنی با ایران مذاکره کنند/ اجازه بازدید به آژانس در چارچوب NPT را داده‌ايم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس باید در مذاکره با ایران از‌ دیدگاه‌های سیاسی دوری کند، ‌گفت: ما تا كنون بارها اجازه بازديد از تاسيسات خود را به آژانس داده‌ايم كه تمامي این اقدامات در چارچوب مقررات NPT صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: کانديداهاي احتمالي خدمات 34 ساله انقلاب را زير‌سوال نبرند/ آمریکا‌ 380 هزار زندانی را آزار و شکنجه می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کانديداهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري نبايد خود را فرشته نجات معرفي کنند و خدمات 34ساله انقلاب را زير سوال ببرد،‌ تاکيد کرد: ما معتقديم در راس ناقضين حقوق بشر دولت استکباري آمريکاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مطرح كرد: در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای اقشار کم‌درآمد، پيش‌شرط مجلس براي اجراي فاز دوم هدفمندي

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که دولت تمهیداتی ویژه برای اقشار کم‌درآمد در نظر بگیرد، امکان هم‌اندیشی بهارستان و دولت جهت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ‌ها وجود خواهد داشت.

سخنگوي هيئت رئيسه عنوان كرد: ابلاغ ممنوعیت دولت از پرداخت یارانه نقدی از محل مابه التفاوت نرخ ارز


سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: بعد از نوسانات نرخ ارز و مسائل اقتصادی نمایندگان مجلس با بررسی‌های متعدد در سطح کارشناسی در راستای مهار تورم‌ها در صحن علنی به مصوبه مذکور رای مثبت دادند و بعد از تصویب و تایید شورای نگهبان توسط رئیس‌مجلس ابلاغ شد.

خضری: استيضاح وزير آموزش را به جد پيگيري مي‌كنيم/ جمع‌آوري بيش از 30 امضا براي طرح استيضاح

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت:طرح سوال با یک امضا هم انجام می‌شود لذا من از خود مطمئن هستم و تا به نتیجه رساندن آن موضوع را پیگیری می‌کنم.

 واكنش شديد نمايندگان اروميه؛ احياء درياچه اروميه قطعي‌ است/ اظهار نظرشخصي در خصوص اين درياچه سنديت ندارد + تصاوير

برخي اشخاص در حالي از قطعيت خشك شدن در ياچه اروميه سخن مي‌گويند كا اين موضوع با واكنش شديد نمايندگان اروميه مواجه شده و اين نمايندگان معتقدند احياي درياچه اروميه قطعي است.

عضو کمیسیون اقتصادی: شائبه تعمد دولت در ارائه ديرهنگام بودجه/ بی‌نظمی در بودجه به دليل تاخیر در ارائه لایحه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اثر اولیه تاخیر در ارایه لایحه بودجه به مجلس را بی‌نظمی در بودجه سال آتی عنوان کرد.

حجت الاسلام ابراهيمي: عده‌اي تابلوی پیروی از حضرت امام(ره) را به دست گرفته‌اند اما عکس نظر ایشان عمل مي‌کنند

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با تاکید بر اینکه براساس قانون اساسی انتخاب رهبری با یک واسطه از سوی مردم انجام می شود گفت: قانون اساسی تحت اشراف حضرت امام(ره) و رای مردم تدوین شده است..

دبير کميسيون امنيت ملي مجلس مطرح كرد: تحركات ناتو براي ضربه زدن به وجهه جمهوري اسلامي در منطقه


دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: با توجه به حضور نيروهاي ناتو و آمريکا و اعمال نفوذ در مناطق مختلف،طبيعي است که شاهد تحرکاتي در جهت ضربه زدن به وجهه کشور باشيم.

سجاديان: اصلاح‌طلبان بر روي عارف، مهرعليزاده و حتي خاتمي اجماع نمي‌كنند

مدير مسئول سابق روزنامه كارگزاران گفت: بعيد مي‌دانم که اصلاح‌طلبان بر روي عارف، مهرعليزاده و حتي خاتمي اجماع کنند و در حال حاضر نيز بسياري از اصلاح‌طلبان مخالف کانديداتوري خاتمي هستند

حجت‌الاسلام‌ سعيدي: قانون انتخابات هر چند سال يک‌بار بايد بازنگري شود

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اگر قانون انتخابات، در مجلس راي آورد، دولت نيز حق دارد که از آن دفاع کرده و يا آن را رد کند و در نهايت تعيين‌کننده اصلي در اين زمينه، شوراي نگهبان است.

شاکري: ادعاي انشقاق در جبهه پيروان پیش‌داوری فردی است
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:در صورت اعلام تفکیک جایگاه يک مقام مسئول از سوي مجموعه شورا و هسته مرکزی جبهه پيروان مي‌توان به انشقاق در آن استناد کرد، در غیر این صورت ادعاي شکاف در بين اين جبهه تنها پیش‌داوری و نظر شخصی افراد مطرح کننده است.

سرلشگر یحیی رحیم صفوی: مدیران کشوری 30 ساله دوم خدمت خود را وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند

مشاور دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا با بيان اينكه مدیران کشوری 30 ساله دوم خدمت خود را وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند، گفت: می‌خواهیم اثبات کنیم ما به آرمان‌ها و ارزش‌هایی که برای آن انقلاب کردیم و به عهد و پیمانی که با خداوند بسته‌ایم، پایبندیم همچنین به محرومان و مستضعفانی که اساس و بنیان‌ انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کرده‌اند، وفادار هستیم.

وحيد دستجردي: مردم حدود 70 درصد از هزینه‌های درمانی را از درآمدهای خود پرداخت می‌کنند

وزير بهداشت گفت: مردم 54 درصد از هزینه‌های درمانی خود را از درآمدهای خود پرداخت می‌کنند که با احتساب کسر شدن از هزینه‌های بیمه از درآمد آنها رقمی نزدیک به 70 درصد از سوی خود آنها پرداخت می‌شود که رقم بالایی است بنابراین ما باید اولویت‌بندی مان را در بودجه برای تامین سلامت مردم تغییر داده و به مسئله سلامت به طور جدی بپردازیم.

باقر لاریجانی: موسسه‌های خیریه در کشور باید گسترش یابد/ 16 درصد از مردم ایران تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و درمانی دانشگاه تهران 16 درصد از مردم کشور تحت هیچ یک از پوشش بیمه ای نیستند و حتی کسانی هم که تحت بیمه هستند بیشتر هزینه درمانشان را خود پرداخت می‌کنند.

هاشمي رفسنجاني: انحراف از "توسعه و سازندگی" کشور بزرگترين انحراف است

رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین انحراف را انحراف از توسعه و سازندگی کشور دانست و گفت: وضع کنونی کشور بسیار بهتر از پایان جنگ است و در حال حاضر امکانات مادی، انسانی، جغرافیایی و فکری بسیار خوبی در کشور وجود دارد و در صورت در پیش گرفتن تدبیر و تعامل در داخل و خارج، زمینه‌های جبران خسارت و جهش اقتصادی فراهم است.

کاردار سابق ایران در مصر: نباید در برقراری ارتباط با مصر عجله کرد/ مرسی حمایت همه‌جانبه مردم مصر را ندارد


کاردار سابق ایران در مصر گفت: مرسی مواضع مثبت بسياري درباره ایران دارد اما فشارهای بین‌المللی از طرف غربیان بر این کشور بسیار زیاد بوده و دولت مصر قدرت لازم براي رهايي از فشارها را نداشته است.

برزگر: ارائه لوایح از سوي نمايندگان مجلس مانع صرف وقت بیهوده می‌شود

یک حقوقدان گفت: وکلای ملت بهتر است برای بررسی دقیقتر موضوعات در مجلس ابتدا آنها را به صورت لوایح پیشنهاد دهند تا بررسیهای اولیه صورت گیرد و احیانا از صرف وقت بیهوده نمایندگان جلوگیری کند.

احمدی: دانشجويان ايراني اقدام به برگزاري همايش‌‌هاي بين‌المللي با دانشجويان جهان اسلام كنند

استاد دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به برگزاري همايش اساتيد جهان اسلام گفت: تمام تشکل‌های دانشجویی هم مي‌توانند نسبت به برگزاري چنین همایش‌هایی در سطح داخلی و بین‌المللی اقدام كنند و قطعا نتایج خوبی را بر بدنه دانشجویی خواهد گذاشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار